Senaste nytt

SAS Plus - Boka biljett med stopp på x timmar omöjligt?

Jonted

Medlem
Hej!

Sitter med en intressant problematik och hittar inget svar på forumet (eller hos SAS kundtjänst).
För att göra en lång fråga kort:

Jag försöker boka SAS Plus biljetter till London med ca 10h stopp i Köpenhamn. Dessa biljetter går inte att hitta på sas.se men finns hos SAS kundtjänst. På kundtjänsten vet man inte varför det är så och jag vet själv att biljetterna går att boka via resebyråer.
Jag kan självklart boka dem som enkelresor men då blir det bra mycket dyrare. Både SAS kundtjänst och resebyrån tar extra avgifter.

Något tips på hur jag kan komma runt detta så jag kan boka dem direkt på sas.se?

Tack på förhand!
 
Hej!

Sitter med en intressant problematik och hittar inget svar på forumet (eller hos SAS kundtjänst).
För att göra en lång fråga kort:

Jag försöker boka SAS Plus biljetter till London med ca 10h stopp i Köpenhamn. Dessa biljetter går inte att hitta på sas.se men finns hos SAS kundtjänst. På kundtjänsten vet man inte varför det är så och jag vet själv att biljetterna går att boka via resebyråer.
Jag kan självklart boka dem som enkelresor men då blir det bra mycket dyrare. Både SAS kundtjänst och resebyrån tar extra avgifter.

Något tips på hur jag kan komma runt detta så jag kan boka dem direkt på sas.se?

Tack på förhand!
Testa att boka via Uniteds sida, ibland (men inte alltid) kommer det upp fler alternativ där. United Airlines – Airline Tickets, Travel Deals and Flights
 

olo

Medlem
Ibland tar SAS bort avgiften när de blir medvetna om att det inte går att boka online, men oftast krävs att supervisorn tillkallas.

Ett annat alternativ är att kolla på bonusresor med bästa tillgänglighet. Där finns ibland dessa biljetter. Välj 0 poäng, och betala för resten.

Annars är det united.com som gäller - men boka med marginal. Det kan ta upp till ett dygn för united att biljettera.
 

Agö

Medlem
Ibland tar SAS bort avgiften när de blir medvetna om att det inte går att boka online, men oftast krävs att supervisorn tillkallas.
Jag trodde nästan att detta var en policy hos SAS att avgiften tas bort om en biljett går att boka men det inte funkar online.
 

olo

Medlem
Jag trodde nästan att detta var en policy hos SAS att avgiften tas bort om en biljett går att boka men det inte funkar online.
Det trodde jag också, och för bara något år sedan tog de inte ut den. Senaste året har jag lyckats tjata bort den 1 gång.
Hopplösa har de blivit på området. Men United är nog glada...
 

nota bene

Medlem
United eller Wideröe är grundtips. Även onlineresebyråer brukar gå, men är lite bättre att boka hos något flygbolag om saker skiter sig...

Jag har aldrig fått telefonbokningsavgift på denna typ av biljetter, men som EBG+ utgår ju ej avgift så är några år sedan (då SAS hade egna anställda i Övik) det var aktuellt att få en bokning utan bokningsavgift p.g.a. webbsidans idioti.

Hos de flesta bolag löser man detta genom multi-city, men SAS har ju ingen sådan funktion...
 
Toppen