Senaste nytt

Lufthansa vägrar boka om SAS bonusresa efter försening

Mr Carter

Medlem
Sitter på Arlanda och skulla ha flugit Lufthansa till Frankfurt 10:00-12:10 och sen vidare till Orlando 13:40-18:00. Ny beräknad avgångstid är 12:00 vilket gör att vi missar anslutningen i Frankfurt.
Lufthansa vägrar att boka om oss och hänvisar till Eurobonus som skall hitta platser till oss. Har provat två gånger och skall nu ringa en tredje gång, några värdefulla råd??
 

henke12

Medlem
Helt fel,
Det är LH som ska boka om er då det nu är "airport control" på biljetten!
Ta det med personalen direkt på ARN istället för att ringa in är mitt tips!
 

perhording

Medlem
Hade en liknande situation i vintras där vårt SAS-flyg till Paris blev ändrat så vi skulle missa vårt flyg med Thai till Bangkok. Då pratade vi med SAS servicedisk som bokade om oss till ett flyg till Frankfurt och därifrån vidare med Thai till Bangkok. Kolla med dem med andra ord, de kanske kan lösa detta också.
 

011430121

Medlem
Verkar finnas en i C kvar
upload_2016-8-16_10-40-39.png
 

Mr Carter

Medlem
Har pratat med personalen i loungen och det är nya rutiner, de får inte röra LH biljetter. Beskedet jag har nu är att vi är preliminärt ombokade via Washington och sedan till Orlando. Omskrivning av biljett sker när vi kommer till Frankfurt.
 
Min erfarenhet är att det är inte ens någon ide att ringa om det inte finns motsvarande bokningsklass på det flyg som man vill ha.
Då är servicedesken bättre och har större befogenhet.
Jag har haft samma problem några gånger och det är riktigt frustrerande. SAS via telefon vägrar boka om till nästa tillgängliga avgång med hänvisning till att det inte finns plats. Vilket det såklart finns eftersom alla med en internetuppkoppling kan köpa biljetter till den flighten. Istället får jag gå till servicedesken där förvisso köerna är längre men jag alltid brukar få rätt hjälp.
 

ulagun

Medlem
Har pratat med personalen i loungen och det är nya rutiner, de får inte röra LH biljetter. Beskedet jag har nu är att vi är preliminärt ombokade via Washington och sedan till Orlando. Omskrivning av biljett sker när vi kommer till Frankfurt.
Stämmer.
Har själv råkat ut för motsvarande.
Problemet är ju att Lufthansa inte har egen markpersonal på vare sig ARn eller CPH som de hade förr.
Eller som en uppgiven SAS medarbetare sade efter förgäves sökt hjälpa mig med en Krånglande Lufthana bokning.
" De finns däruppe på kontoret men vägrar befatta sig med sina passagerare"
 

jerixon

Medlem
Hade ett otroligt strul i New York i påskas då det var snöstorm i Minnesota sa de.
Jag kom in med Lufthansa First och skulle vidare med United inrikes direkt till Minneapolis i Business.
Eftersom det var en awardresa ville de bara boka om mig i samma bokningsklass och det var kaos.
Till slut fick en manager ge dem tillstånd till att boka mig på en annan flight och det blev morgon efter via Chicago i Business/First efter att de först tänkt boka mig i ekonomi.
Mitt tips är att stå på sig, presentera alternativa rutter och inte ge sig! De kan göra så mycket mer än vad de säger oftast!
 

olo

Medlem
Omskrivning av biljett sker när vi kommer till Frankfurt.
Exakt. Ta dig till Frankfurt och lös det där. Så fort du är på väg är det lättare.
Då kan handlingagenten för operating hjälpa till.
Min erfarenhet är att det är inte ens någon ide att ringa om det inte finns motsvarande bokningsklass på det flyg som man vill ha.
Då är servicedesken bättre och har större befogenhet.
Jag har haft samma problem några gånger och det är riktigt frustrerande. SAS via telefon vägrar boka om till nästa tillgängliga avgång med hänvisning till att det inte finns plats. Vilket det såklart finns eftersom alla med en internetuppkoppling kan köpa biljetter till den flighten. Istället får jag gå till servicedesken där förvisso köerna är längre men jag alltid brukar få rätt hjälp.
Min erfarenhet är det samma. Att ringa är meningslöst.
 
Toppen