Senaste nytt

Ta med mat/snacks/dryck från flyget

Johan67

Medlem
Med referens till tråden:

Ta med mat/dryck från loungen | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Vad är ok att ta med från flyget?

En chokladbit eller en oöppnad/öppnad miniflaska med vin, nötter...eller inget?

Genom åren har jag sett en del, t ex att glas, linneservetter, bestick, småflaskor etc smusslas undan för att sedan följa med passagerare ut ur flygplanet - vad är ok?

Vid några tillfällen även hörlurar, kuddar, filtar och även rakvatten, tvålar, tandborstar etc som funnits på toaletten.
 

Johanna

Medlem
Jag är en ligist och brukar alltid ta med mig en flaska vatten om jag inte behöver betala för den. Min erfarenhet att jag i ev kö till passkontroll/tull/bagagehantering och sen transport från flygplatsen brukar bli törstig.

Åker jag ekonomi brukar jag också ta med mig en flaska eller fylla på en flaska i loungen för att ta med ombord.

Ingår det choklad eller nötter som jag inte ätit upp så tar jag med det också från planet. Har fortfarande kvar ett paket choklad från LH business när jag åkte i juni. Det var desserten.
 

Arnel

Medlem
Om man fått choklad / nötter så ser jag inget fel i att man tar med sig det. Men tvål och liknande tycker jag inte är ok. Precis som på hotell har vissa en tendens att ta med sig handdukar och liknande hem, vilket jag inte riktigt förstår.
 

Henrik_B

Medlem
0b87af4384f2f2cfffac438c9de28366.jpg


Visst är de snygga!
 

NyfikenGrau

Medlem
Tycker Pluslådorna på SAS är perfekta att ta med, är inte hungrig efter loungen men lådan är väldigt praktisk att ta senare när jag ska vidare med tåg i Sverige.
Min gamle far tror att allt han får på ett plan är gratis, det senaste han visade upp var platsmärkta bestick från Lufthansa :oops:
 

Homer

Medlem
Virgin:s salt & peppar, att folk stal dem blev en reklamgrej för dem.

Richard Branson:
We had little pepper pots, and salt pots on our planes, shaped as a windmill. When I was running Virgin Atlantic, the chief executive came in one day and said, "We’re losing thousands of these. It’s costing the airline tens of thousands of dollars a month. You’re going to have to take them off. They’re far too popular."

And I thought, "If they’re far too popular, do we really want to take them off? It’s a compliment."

So we just put underneath them, "pinched from Virgin Atlantic." We then found that people were continuing to steal them, and they were ending up on their dining-room table. They hadn’t looked underneath. Their guests would look underneath. And the whole evening was spent talking about Virgin Atlantic in one of our best advertising tools ever! That was a fun one which worked really well.



virgin-atlantic-salt-pepper-shaker-484.jpg


6-virgin-atlantic-airplane-salt-pepper-shakers-airline-upper-class-excellent-758fea43e31a21556ddf309a4b40941a.jpg



11 Questions For Richard Branson In A Place Called "The Shag Room" | Co.Design | business + design
 
Last edited:
Tidigare i veckan flög jag Swiss business inom EU och fråga CC om jag skulle kunna få ta med lite choklad hem. Hon kom senare ut med en fin presentförpackning.
20160813_112855.jpg

Jag tar ibland med mig en öl som jag kan dricka senare på kvällen för jag som exempel ska köra bil direkt efter ankomst.
 
Toppen