Senaste nytt

Passagerare blev utnämnd till ”resans otrevligaste”

Johanna

Medlem
Oerhört konstigt beteende från kabinpersonalen om det stämmer. Sen kan jag förstå att man kanske upplevt henne som otrevlig. Vad är det för policy att man bara varnar för jordnötter?
 

JohanA

Medlem
Känns lite 90-tal med jordnötter ombord, däremot andra typer av nötter är vanligt förekommande. Generellt är det ju normalt att flygbolag är tillmötesgående, men till sist är det ju ändå resenärens egna ansvar att ha medicin mot kända allergier. Känns väldigt egocentrerat att bli sur på ett flygbolag för detta. Hon hade ju sin medicin så ingen fara på taket.
 

JohanA

Medlem
Jag hoppar iofs gärna mina nötter om det riskerar hälsan för någon annan. Även om de har mediciner med sig så vet man ju aldrig vad som kan hända. Jag har varit med om dessa utrop flera gånger och aldrig känt att det påverkat min resa negativ.
+1
Har inget problem med att skippa det om det skulle serveras. Men ansvaret måste i mina ögon ändå ligga på passageraren som är medveten om sin egen allergi.
 
Låter ju som att hon inte sagt till i förväg utan bara förväntar sig att alla andra skall rätta sig efter henne. Är planet i luften har ju bc redan fått sina nötter. Sen trodde jag bara det var jordnötter som var luftburna, och det råder väl delade meningar om jordnötter också.
 
Toppen