Senaste nytt

Swiss sätter in Bombardier C-Series till skandinavien

Palazzi

Medlem
Undrar hur det är att flyga med en sån, ser ju rätt stor ut för att vara ett "litet" plan?
Ja, den är inte mindre än en Airbus 319 egentligen :)

Fördelen är låg bullernivå o kompositmaterial som gör att den får/kan lyfta från en kortare bana (ofta centrumnära) men behålla en hyfsad range.
 

Homer

Medlem
2+3 så i Business mittsätesblockering på ena sidan?

BF-Swiss-CSeries-Seat-Map-Juni-2015.jpg
 

Senator

Moderator
Flygplanet har samma konfiguration som nuvarande Avro-flotta som dessa skall ersätta. Där blir 2-3 säten i Business till 1 och 2, där det varvas mellan A och B som blockas. Samma som Austrian gör med sin Fokker-flotta.

Lufthansa Embraer-flotta som har 2-2 används bara en plats på varje sida. Samma gäller de Helvetic Airways som flyger åt Swiss. LOT verkar också köra samma sak.

Nu har inte jag åkt med BA City Line från London City på ett tag, men det var något jag störde mig på att det var 2-2 i Club på deras Embraer..
 

LarsM

Medlem
Hoppas CS100 / CS300 blir lyckat. Trevligt med en ny generation regionaljet.
Swiss har haft lite strul med sin HB-JBA med lite inställda flyg.
Deras andra CS100 (HB-JBB) är försenad i acceptans men sägs vara redo att flygas ifrån fabrik i helgen.
Deras tredje målas just nu.
 

Homer

Medlem
Flygplanet har samma konfiguration som nuvarande Avro-flotta som dessa skall ersätta. Där blir 2-3 säten i Business till 1 och 2, där det varvas mellan A och B som blockas. Samma som Austrian gör med sin Fokker-flotta.

Lufthansa Embraer-flotta som har 2-2 används bara en plats på varje sida. Samma gäller de Helvetic Airways som flyger åt Swiss. LOT verkar också köra samma sak.

Nu har inte jag åkt med BA City Line från London City på ett tag, men det var något jag störde mig på att det var 2-2 i Club på deras Embraer..


BA Comair har 2/3 med mittsätesblockering men ingen blockering på andra sidan.
 
Toppen