Senaste nytt

Checka in extra väska vid mellanlandning

Hej
Flyger Wausau - Chicago - Stockholm imorgon, kommer att checka in 2 väskor i Wausau.
Har en 6 timmar stopover i Chicago innan flyget hem går.
Nu till frågan, är på jakt efter en ny väska och om jag hittar något i Chicago tror ni det då finns möjlighet att checka in ännu en väska på flygplatsen?
Flyger sas plus, är eurobonus silver.
Så ska ju få ha 3 väskor med mig egentligen, frågan är om detta funkar bara..
 

Dr. Miles

Expert
I vilket/vilka flygbolag och i vilken kabinklass, har du status hos något flygbolag?
I vanliga biljetter för transatlantiska resor brukar det ingå 2 incheckade bagage därför tror jag att man måste betala extra ifall man reser i Economy class och inte har någon status.
 

fcx

Medlem
I vilket/vilka flygbolag och i vilken kabinklass, har du status hos något flygbolag?
I vanliga biljetter för transatlantiska resor brukar det ingå 2 incheckade bagage därför tror jag att man måste betala extra ifall man reser i Economy class och inte har någon status.

Det står Sas Plus samt silverstatus, så då är det normalt tre incheckade som gäller. Men eftersom det är USA så kan det vara bagagereglerna på första sträckan CWA-ORD som gäller.

Jag skulle kolla upp detta innan, för det blir dyrt att köpa till bagage vid disken.
 

FF#1

Medlem
Det borde gå eftersom det är på SAS du har status och ska checka in väskan. Men som sagt det finns många fallgropar
 
Åker United inrikes sedan sas, inga problem med 2 väskor hit.. Borde ju får ha 3 mellan Chicago och Stockholm.. Så därför borde de ju va möjlig att checka in en till, men men dom lär ju inte ha öppna något service/incheck 6 timmar innan heller...
 
Toppen