Senaste nytt

Kan man inte ändra SAS Plus biljett (inom Europa/Norden) online efter man har flugit utresan?

Dr. Miles

Expert
Jag har märkt en konstig sak på SAS webbsida.

Jag har en befintlig bokning av SAS Plus biljett mellan Stockholm-Stavanger T/R. Jag har redan flugit utresan.
När jag försöker att ändra returresans datum, får jag välja datum och avgångar. En så länge ser det helt OK ut.

Sedan när jag har valt flighterna får jag ett felmeddelande som säger ungefär "hittar inte ditt bonuskort i din bokning, vänligen fyll i ditt kortnummer" men det finns inget fält för bonuskort nummer utan fälten för namn och kreditkort.

När jag har fyllt i kreditkortsuppgifter och tryckt på "Betala" (0 kr), får jag ytterligare ett felmeddelande.
Ändring gick inte genom.


Jag ringde till SAS kundtjänst och pratade om detta.
Han som svarade sa att systemet inte klarar av ändring av biljetten efter man har flugit utresan.
Det där läte väldigt märkligt. Jag vill minnas att jag kunde ändra returen på Stockholm-Hamburg T/R biljett när jag hade det förut.

Ni som reser ofta med SAS Plus inom Europa/Norden och har ändrat returresan. Är det verkligen så illa?


.
 

EBGGOT

Medlem
Jag har märkt en konstig sak på SAS webbsida.

Jag har en befintlig bokning av SAS Plus biljett mellan Stockholm-Stavanger T/R. Jag har redan flugit utresan.
När jag försöker att ändra returresans datum, får jag välja datum och avgångar. En så länge ser det helt OK ut.

Sedan när jag har valt flighterna får jag ett felmeddelande som säger ungefär "hittar inte ditt bonuskort i din bokning, vänligen fyll i ditt kortnummer" men det finns inget fält för bonuskort nummer utan fälten för namn och kreditkort.

När jag har fyllt i kreditkortsuppgifter och tryckt på "Betala" (0 kr), får jag ytterligare ett felmeddelande.
Ändring gick inte genom.


Jag ringde till SAS kundtjänst och pratade om detta.
Han som svarade sa att systemet inte klarar av ändring av biljetten efter man har flugit utresan.
Det där läte väldigt märkligt. Jag vill minnas att jag kunde ändra returen på Stockholm-Hamburg T/R biljett när jag hade det förut.

Ni som reser ofta med SAS Plus inom Europa/Norden och har ändrat returresan. Är det verkligen så illa?


.


Jag ändrar min hem biljetter i plus online nästan varje vecka utan problem. Detta verkar konstigt!
 

FF#1

Medlem
Samma här, brukar få ringa in om det inte var gamla Option Town biljetter med hög klass som kunde bokas om i appen.
 

fcx

Medlem
Skulle säga 50/50. Senaste gången gick det online (och fick betala extra), näst senaste fick jag ringa. Tycker det är ungefär likadant på att ändra biljett även om man inte flugit utresan.

Bonus: när jag ringer så är det 50/50 att de kommer ihåg att debitera prisskillnaden till nya biljetten (även om de tagit kortuppgifterna).
 

Canadien

Medlem
Jag har bara ändrat med dyra Zklass (optiontown) och då har det gått att ändra i appen samma dag som hemresan, till andra avgångar samma dag. Ej provat att byta dag.
 
Toppen