Senaste nytt

Hur uppgraderar jag en W på Thai till något som ger poäng hos SAS? Var kreativa nu :-)

joa

Medlem
Som det ser ut så sprack min plan att återkvalificera till EBG eftersom jobbet lyckades hitta en ombokning/avbokningsbar biljett i W till KUL via BKK. Hade behövet de poängen för att vara kvar som EBG innan min period går ut. Brukar alltid få full pott på den sträckan annars.
Jag kan inte lägga till pengar själv via bokningsagenten för att komma upp i något som ger 100%.
Ni som är så kluriga här på forumet, har ni några ideér om hur det skall kunna gå till. Ringa direkt till Thai, försöka sig på en uppgradering på något vis via poäng, andra ideér?
 

palmen

Moderator
Som det ser ut så sprack min plan att uppgradera till EBG eftersom jobbet lyckades hitta en ombokning/avbokningsbar biljett i W till KUL via BKK. Hade behövet de poängen för att nå upp till EBG. Brukar alltid få full pott på den sträckan annars.
Jag kan inte läggat till pengar själv via bokningsagenten för att komma upp i något som ger 100%.
Ni som är så kluriga här på forumet, har ni några ideér om hur det skall kunna gå till. Ringa direkt till Thai, försöka sig på en uppgradering på något vis via poäng, andra ideér?
Uppgradering med poäng eller på flygplatsen ger dig inte en ny bokningsklass så det kan du nog glömma.
Ett alternativ är ju att du vaskar biljetten och köper en egen, men det tror jag inte att du är intresserad av
 

joa

Medlem
Uppgradering med poäng eller på flygplatsen ger dig inte en ny bokningsklass så det kan du nog glömma.
Ett alternativ är ju att du vaskar biljetten och köper en egen, men det tror jag inte att du är intresserad av
Nja, att vaska något (oavsett vad det är) är inte min grej :)
I det här fallet blir det helt enkelt för mycket pengar.
 

agehall

Medlem
Ring till Thai och "köp upp dig" (med pengar) till nästa bokningsklass som ger poäng.
Se bara till att du har samma flexibilitet i biljetten. Det är inte så smart att köpa upp sin full-flex biljett till en billig business (eller liknande) utan flexibilitet ifall man sedan råkar ut för att man faktiskt behöver göra ändringar senare...
 

Agö

Medlem
Se bara till att du har samma flexibilitet i biljetten. Det är inte så smart att köpa upp sin full-flex biljett till en billig business (eller liknande) utan flexibilitet ifall man sedan råkar ut för att man faktiskt behöver göra ändringar senare...
W verkar ju dock vara en Economy Discount (typ billigast möjliga). Jag ser ovan (i trådstarten) att den ska vara flexibel, låter ju lite märkligt.
 

Dr. Miles

Expert
Som det ser ut så sprack min plan att återkvalificera till EBG eftersom jobbet lyckades hitta en ombokning/avbokningsbar biljett i W till KUL via BKK. Hade behövet de poängen för att vara kvar som EBG innan min period går ut. Brukar alltid få full pott på den sträckan annars.
Jag kan inte lägga till pengar själv via bokningsagenten för att komma upp i något som ger 100%.
Ni som är så kluriga här på forumet, har ni några ideér om hur det skall kunna gå till. Ringa direkt till Thai, försöka sig på en uppgradering på något vis via poäng, andra ideér?
Uppgradering med poäng eller på flygplatsen ger dig inte en ny bokningsklass så det kan du nog glömma.
Ett alternativ är ju att du vaskar biljetten och köper en egen, men det tror jag inte att du är intresserad av
När det var bmi Diamond Club tiden fick jag miles enligt uppgraderade klassen från en THAI flygning.
Dessutom fick jag uppgradera en bonusresa (i I klass) till First class.

Buy-up Upgrade (Cash Upgrade) tråden | Sida 5 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Buy-up Upgrade (Cash Upgrade) tråden | Sida 2 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

joa

Medlem
Jag ringde resebyrån för att byta platser och frågade vad det skulle skilja i pris mot en Q. Och korts i taket då firmans resedirektiv tillätt mig att boka av och boka om då skillnaden var mindre än 1000 kr. Trodde jag aldrig....
Yes!!!
Och tack för förslagen. Kunde aldrig föreställa mig att det skulle gå, därav tråden.
 
Toppen