Senaste nytt

Ukraine International utökar på Arlanda?

Franco

Medlem
Ukraine International Airlines har för närvarande en daglig rotation på Arlanda. Ser på Expertflyer att bolaget har lagt in en andra daglig rotation från och med 31 oktober 2016, med ankomst Arlanda kl. 20.55. Detta flyg står kvar på Arlanda över natten och lyfter mot Kiev kl. 05.10. En väldigt tidig avgång, men om man tittar på en del andra europeiska destinationer så har de liknande tidtabell. UIA började flyga på Arlanda 2014. Roligt att de expanderar!

Läste för övrigt att de har ett "buy on board"-koncept i ekonomisklass. Man kan förbeställa mat i förväg och får då 33% rabatt. Mycket förmånliga priser.
 
Last edited:

gdaily

Medlem
Läste för övrigt att de har ett "buy on board"-koncept i ekonomisklass. Man kan förbeställa mat i förväg och får då 33% rabatt. Mycket förmånliga priser.
Man får dessutom poäng om man förbeställer maten.

Det här är riktigt bra för mig och min fru (den senare avgången alltså) så man slipper åka 05:00 från Poltava för att hinna med 12-avgången från Kiev.
 

Morgan

Medlem
@gdaily vilka är det främst som reser med linjen?

De med familj i det andra landet som ni?
Lågprisjägare på väg till Asien?
Billig, tillfällig arbetskraft till Sverige?
Affärsresenär?
Ukrainska turister?

Tänker att det måste vara en del om de fyller upp två plan per dag, men stöter väldigt sällan ihop med folk med koppling till Ukraina, jämfört med tex Polen.
 

Dr. Miles

Expert
Tänker att det måste vara en del om de fyller upp två plan per dag, men stöter väldigt sällan ihop med folk med koppling till Ukraina, jämfört med tex Polen.
Det är väl självklart med tanke på att Polen är med EU och deras medborgare har rätt att flytta till Sverige eller andra EU länder utan visum.
 

gdaily

Medlem
@gdaily vilka är det främst som reser med linjen?

De med familj i det andra landet som ni?
Lågprisjägare på väg till Asien?
Billig, tillfällig arbetskraft till Sverige?
Affärsresenär?
Ukrainska turister?

Tänker att det måste vara en del om de fyller upp två plan per dag, men stöter väldigt sällan ihop med folk med koppling till Ukraina, jämfört med tex Polen.
När jag åker så är det 50% rysk/ukrainktalande "turister" som varit i Sverige på besök (dvs sin kategori 1 och 5 antar jag) och 50% folk som ska vidare i Kiev (många som ska till Thailand bland annat). Tror mycket lite affärssresenärer.
 

Bryant

Medlem
På den tiden få Aerosvit fanns så flög jag med dem 2ggr, till BKK och PEK. Det var väldigt billigt och det var många svenska transferresenärer ombord. Jag misstänker att det är likadant med Ukraine Int.
 

gdaily

Medlem
På den tiden få Aerosvit fanns så flög jag med dem 2ggr, till BKK och PEK. Det var väldigt billigt och det var många svenska transferresenärer ombord. Jag misstänker att det är likadant med Ukraine Int.
Skillnaden mellan Aerosvit och Ukrainian är dock milsvid.
 
Toppen