Senaste nytt

Ny rea på gång Qatar Affärsklass.

JensE

Medlem
Kollade lite random och kan hitta Dubai för 8461SEK ink skatter, Hong Kong för ca 14800SEK.
Står inget på hemsidan så vet inte vilka destinationer som gäller. Datum jag testat är under November.

Något för alla bojkottare kanske? :)
 

pep

Medlem
CMB-DOH-CAI retur i business/first for ca. 570 USD er da et godt tilbud for MR? Benene DOH-CAI er i klasse A hvilket giver adgang til Al Safwa den ene vej...
 

Sofia

Medlem
CMB-DOH-CAI retur i business/first for ca. 570 USD er da et godt tilbud for MR? Benene DOH-CAI er i klasse A hvilket giver adgang til Al Safwa den ene vej...
Jodå, det gör det, så bara därför skulle det ju kunna vara värt att resa den aldrig så korta sträckan DOH-DXB, tex :)
 

pep

Medlem
Har netop købt Retur CMB-DOH-CAI i I og A classes som MR på vej til Platinum. Pris LKR 76461 (525 USD).
Den giver 84 Q-credits og Al Safwa adgang i Doha on the way out. 11½ time i transit skulle vel være tid nok for en proper stock taking....
Håber at møde Homer i Al Safwa 18-19 October. Med vore image fotos (tilvenstre) skulle vi let kunne kende hinanden...
 

Direktorn

Medlem
Qatar har helt klart börjat chansera, både i luften och lounge. Hårdvaran såklart lika bra men enklare produkter ombord än för ett år sedan. Sitter i Al Mourjan nu. Det är numera avsevärt sämre. Har i baren inte ens Worchestersås till Bloody Mary...En Single malt fanns att välja, standard Glenmorangie. Skralt utbud på mat med. Champagne finns fortfarande vilket är ovanligt bra för en businesslounge som det ändå är. Laurient Perrier standard är det som finns. Det har hänt en hel del sedan Al Safwa öppnade. Värt att tänka på när reapriser diskuteras...
 

pep

Medlem
Ja, I har ret, software (mad og drikke) er klart under konstante forringelser. Især maden er begyndt at skuffe mig. Men jeg synes QR klarer sig endda, idet ground staff og FAs virkelig er på mærkerne og tager godt hånd om passagererne - også selvom Business klassen nu om dage som oftest er helt fyldt op, synes jeg, at jeg stadig bliver personligt godt serviceret. FA har godt fokus på alle rejsende (eller "customers", som de kalder os). Hvis det er det samme som at flyve charter, skal jeg vist ikke flyve andet....
 
Toppen