Senaste nytt

Reims till Charles de Gaulle tollfritt. Lämna tillbaka bil Hertz.

ESSA

Medlem
Tullfritt från Reims till Charles de Gaulle.

Idag är det mesta stängt och jag tänkte mig en långsam behaglig biltur tillbaka till cdg.
Tollfritt.

Jag vill även vara i god tid hos Hertz för att hinna reda ut däckbytet och min återbetalning.

Har ni några förslag på vägen?
Trevlig utsikt?
Mysigt ställe värt en rimlig omväg?

Slutligen,
Är det lätt att hitta tillbaka till Hertz där bilen ska återlämnas?
Inte riktigt fått kläm på vilken terminal som gäller...

Tackar ödmjukast på förhand!
 

JohanA

Medlem
Har bara lämnat bil på CDG en gång men skyltningen var faktiskt väldigt tydlig så bör inte vara något problem.

Man lämnar bilen vid en terminal sen får man ta tåget över till terminalen där SAS huserar, om du nu åker SAS.
 

olo

Medlem
Hertz borde(!) ha återlämning på både T1 och T2. Kör mot parkeringen för aktuell terminal så är det skyltat. Men avsett tid att ta dig från återlämningen.

Om du flyger från T2 finns det både en återlämning vid CD och en vid EF, där EF alltid är öppen eftersom enbart den hanterar stora/höga fordon.
CD hanterar uthyrningar för alla som inte har aktgivit flightnummer, så där förvaras de bilarna som inte är bokade.
 

ESSA

Medlem
image.jpeg Stort tack för kanonsvar, som vanligt kan man lita på Bc.

Jag drog till slottet.
Och VILKET SLOTT!!!
Stort tack för det tipset! Perfekt avstickare. Vädret i toppskick och jag hann ut precis när jag mötte skaran av övriga turister.

Letade bensinmack länge kring Charles de Gaulle.
Precis som ni nämner är det bra skyltat till olika avlämningsställen och i jakten på macken hittade jag nog de flesta. ;-)

Kunde sedan åka direkt till garaget där jag hämtat bilen och jag fick kvitto på att bilen var i ok skick och sen väntade bara lite strul för att få refund i cash.
Slutade med att killen bakom desken tvingades ta ut egna pengar från atm då deras lilla kassalåda innehöll 40€. Jag skulle ha 64,93€ i mellanskillnad.

Så det verkar som om det löste sig till slut trots verkstadsbesöket och däckbyte.

Tog mig exakt två timmar mellan bensinkvittot och loungen.

Nån fast track var det inte tal om.
Ingen personal bakom economydesken så rubbet slogs i kön till Plus.

Frihet med hyrbil eftersom det gör det så lätt att ta spontana utflykter.
Bad choice just i Champagne... Nån måste ju köra.
Och i min bil var det ju bara jag...

Sitter i loungen nu vid fönstret ifall någon vill säga hej.

(Mindes att det var nåt skumt med deras cappuccino... Just ja. Oboj!...)
 
Toppen