Senaste nytt

Nu öppnar SAS Café Lounge på Malmö Airport

BusinessClass

Redaktör
Idag kl 13:00 invigs SAS nya Café Lounge på Malmö Airport med livemusik och förfriskningar. Det nya konceptet är ett komplement till befintliga SAS lounger och riktar sig till de som reser ofta och som samtidigt uppskattar en smidig resa. Miljön i Café Loungen är utformad för att resenärerna ska kunna både arbeta i lugn…
 

wenne87

Medlem
Hej!

Yes det gör dem som på alla SAS lounger, dock är väl cafe loungerna bland de tråkigare? + för wifi och att sitta i lite lugnare miljö, - flr att wifi redan finns i terminalerna där det oftast går att sitta skönare!=)
 

Agö

Medlem
Hej!

Yes det gör dem som på alla SAS lounger, dock är väl cafe loungerna bland de tråkigare? + för wifi och att sitta i lite lugnare miljö, - flr att wifi redan finns i terminalerna där det oftast går att sitta skönare!=)
Caféloungerna är alldeles utmärkta, ser ingen anledning att klaga på dom. Tanken är förstås inte att man ska sitta och häcka där i timmar.
 

wenne87

Medlem
Absolut inte... men samtidigt som förväntningarna inte får överstiga en torr kaka, lite ljummet vatten och en obekväm stol... men vi alla har olika krav:)
 

Agö

Medlem
Absolut inte... men samtidigt som förväntningarna inte får överstiga en torr kaka, lite ljummet vatten och en obekväm stol... men vi alla har olika krav:)
Förväntningarna och kraven måste vara realistiska. SAS har ju knappt egen personal på de aktuella flygplatserna och de som faktiskt arbetar där bör syssla med incheckning och boarding. Och återigen, vem vill egentligen tillbringa flera timmar på Sturup eller Kallax? Det är ett bra alternativ istället för att sitta vid gate eller något av kaféerna, i synnerhet om man reser i tjänsten. Besökte Luleåloungen idag, tre sorters frukt (banan, päron, äpple), två sorters muffins, tre sorters kakor samt automatdryckerna. Helt OK för att fördriva en halvtimme.
 

wenne87

Medlem
Detta tyder på att konceotet i Norge är helt annorlunda... vart en del gånger på Värnes och där är det dom beskrivet, kamske än värre att det faktiskt är bemannat, men hitills har alla cafeloungerna jag vesökt vart det, ser hellre en tunnelbanespärr och att någon kommer och tittar till ibland, för tanken borde vara att det mesta sköter sig själv på en sådan plats... jag abser helt klart att lägger man pengar på personal så ska det innebära en högre servicenivå, och där är det viktigt att skilja på enkel service som duger utmärkt och en mer tillrättalagd service som jag tror fler förknippar med en premium produkt. Så helt enig, betalar hellre lön till den personalen som behövs än till något som fungerar fint med mindre tillsyn. Frukt är ju något som verkligen förenklar t.ex! Sen borde det ligga lite research allt eftersom vad som fungerat och inte, för tanken med loungerna är ju garanterat god! Drt jag t.ex menar med ljummet vatten är att ska vattnet stå framme så lär det vara kylt osv, små enkla saker som gör en upplevelse från ok till något som kunden anser har varit en positiv upplevelse!:)
 
Toppen