Senaste nytt

Poäng vid no show?

Molle

Medlem
Jag har en bokning på Renaissance Heathrow. Nu är dock flyget ombokat så hotellnatten kommer brinna inne. Den är inte ombokningsbar. Min mellanlandning är på 1:10 på Terminal 5 så jag kanske hinner springa bort och checka in och checka ut men det är tveksamt.

Då är min fråga, kan jag checka in online på något sätt? Får jag poäng även om jag inte dyker upp eller är det som men flyget? Missar jag helt enkelt dessa poäng? Inte någon katastrof men lite trist så klart.
 
När sådant händer mig så brukar jag maila eller ringa hotellet och berätta vad som har hänt, och det har aldrig hänt mig hittills att de debiterat för rummet. Så testa det!
 

wenne87

Medlem
Här brukar det ofta vara enklare än med flyget, med rätt tonart och ett please så brukar det ofta vara möjligt att iallafall ändra datum och ha det innestående.
 

David

Medlem
Då är min fråga, kan jag checka in online på något sätt? Får jag poäng även om jag inte dyker upp eller är det som men flyget? Missar jag helt enkelt dessa poäng? Inte någon katastrof men lite trist så klart.
Marriotts app-incheckning är mig veterligen inte kopplad till deras incheckningssystem utan ett separat system som triggar förberedelse av nycklar etc. Själva incheckningen görs när du hämtar nyckeln.

Frågade detta när det dök upp en sjukt billig rate på något Marriottmotell i USA som jag tänkte förbetala och sköta in- och utcheckning i appen men det hade alltså inte gått. :-(

Det kan iofs ha skett förändringar, kan fråga i repan imorgon då jag just nu är incheckad på ett Courtyard.
 

Molle

Medlem
Lyckades aldrig ringa och avboka hotellet eller göra något annat heller. Men jag har poängen på mitt konto nu iallafall! Hade så klart varit bättre att få pengarna tillbaka eller ha en innestående natt men men...
 
Toppen