Senaste nytt

Bästa Business class till San Francisco

Miljon3

Medlem
Ska flyga dit med pappan till sommaren och undrar vad som är bäst dit

--
Originalrubrik: Bästa C till SFO
Ändrad av AHO
 
Last edited by a moderator:

Bonden

Medlem
Tre bra Förslag:

Swiss ARN->ZRH->SFO
Air New Zeeland ARN->LHR->LAX->SFO
BA ARN->LHR->SFO

Bokar du nu så har Swiss rea för sommarbiljetter.
 

Dr. Miles

Expert
Jag skulle rekommendera följande flygbolag. Jag bortser ifrån budgeten.

Direktfyg från Europa:
  • Air France: mellan Paris - San Francisco
  • British Airways: London - San Francisco
  • SWISS: mellan Zurich - San Francisco

Andra flygbolag som flyger till västkusten:
  • Air Canada: London - Vancouver
  • Air New Zealand: London - Los Angeles
  • Turkish Airlines: Istanbul - Los Angeles
 

Bonden

Medlem
Om jag skulle åka nu skulle jag åkt följande routing:

Stockholm->Frankfurt->Washington->San Francisco med Lufthansa.

Där finns 3 fördelar:
* Lufthansa har rea
* Prova Boeing 747-8
* Prova Lufthansas nya Businessclass stolar

Nackdel: Byta flyg i Usa är inte så kul..
 
Kan ju också vara en möjlighet att vara på en maskin som du aldrig varit förut?. till SFO från EU kan du nog hitta alla sorters maskiner. A343, A346, A380, B772/3, B744, MD11 och troligen också A332/3...dock i minnet vet jag ingen som kör den direkt dit...men finns säkert.

Personligen skulle jag ta VS till SFO om jag var skulle åka i morgon. Deras business är lite sliten men jag har alltid tyckte de är bra att åka med.

EDIT: Airberlin kör A332 till SFO...men tror inte deras business är så jätte spännande.
 
Last edited:

Totopez

Medlem
Jag har kört KLM till SFO några gånger. Helt ok produkt, jag är barnsligt förtjust i de små husen med genever man får, och så vill jag minnas att det är bra flygtider.
 

A380*G

Medlem
Flyger de MD11 dit? Hur är det att åka den gamla kärran?

Ser ut som de kör B744 sju dagar i veckan tom 27 oktober.
Kod:
AMS  Amsterdam Schiphol NL [EHAM]
SFO  San Francisco Intl CA US [KSFO]
MON  11 Jun 2012 - 18 Jun 2012

Carrier    Flight  From  Depart    To    Arrive    A/C  St  Frequency | Dur'n | Dep T | Arr T | Effect | Ending | Exceptions
---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  ----------------------------------------------------------------
KL         605     AMS   09:50     SFO   11:50     744  0   1234567     11:00       -       I   01 Jun   27 Oct

28 oktober till 2 november gäller:
Kod:
AMS  Amsterdam Schiphol NL [EHAM]
SFO  San Francisco Intl CA US [KSFO]
FRI  26 Oct 2012 - 02 Nov 2012

Carrier    Flight  From  Depart    To    Arrive    A/C  St  Frequency | Dur'n | Dep T | Arr T | Effect | Ending | Exceptions
---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  ----------------------------------------------------------------
KL         605     AMS   09:55     SFO   13:25     332  0   1-345-7     11:30       -       I   28 Oct   02 Nov   Fri 26 Oct

Sen hela vintern...
Kod:
AMS  Amsterdam Schiphol NL [EHAM]
SFO  San Francisco Intl CA US [KSFO]
TUE  06 Nov 2012 - 13 Nov 2012

Carrier    Flight  From  Depart    To    Arrive    A/C  St  Frequency | Dur'n | Dep T | Arr T | Effect | Ending | Exceptions
---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  ----------------------------------------------------------------
KL         605     AMS   09:55     SFO   12:25     332  0   1-34567     11:30       -       I   04 Nov   09 Mar

Var fick du MD-11 ifrån? Visste inte ens att KL hade kvar dessa?
 

Palazzi

Medlem
Ser ut som de kör B744 sju dagar i veckan tom 27 oktober.


Var fick du MD-11 ifrån? Visste inte ens att KL hade kvar dessa?

De har bara pensionerat en av flottans MD-11 än så länge. 10 st är fortfarande i trafik. Aldrig hamnar i en MD-11 med KLM, så vet inte vilka turer de normal finns på....:)
 
Toppen