Senaste nytt

"Air France listens to its customers"

Homer

Medlem
Antar att ingen härifrån var där för då hade denne säkert berättat det för länge sedan. :)

Verkar förvånansvärt intressant jämfört med när andra flygbolag ordnat liknande tillställningar
och man knappt får se något av intresse, det bara är underhuggare närvarande
och framför allt inga mästerkockar och provsmakning. :)

Video: Air France listens to its customers : Air France - Corporate

Det här är menyn de provade
http://www.eichler.fr/flyertalk/AF/guymartin.pdf


Jag läste några kommentar av de som var med och det finns tydligen vissa tecken på
att det snart kan komma förändringar på sånt som bränsletillägg, i alla fall inom Europa.
Det finns f.ö. en ny site Flying Blue News
 
riktigt kul grej!. Tycker alla bolag borde göra liknande grejer.
Vet BA har detta ett par gånger om året, lite osäker på exakt va det gör dådå.
 

henrik l

Medlem
riktigt kul grej!. Tycker alla bolag borde göra liknande grejer.
Vet BA har detta ett par gånger om året, lite osäker på exakt va det gör dådå.

Håller med, skulle gärna vara med på ett liknande BA event. Homer nämner ju även bränsletilläggen och det är väl allmänt känt att jag hör till BA-sekten, här på forumet. Men är det något jag retar mig på hos BA så är det deras perversa bränsletillägg. Jag har ju plockat ut en F+C till Asien för AA-miles med CX och cashade upp med runt 6-700 kr vill jag minnas. Med BA hade man nästan fått lägga på en 0:a. Snälla BA, ta bort den sista nollan så kommer jag att gå från att vara BA-fan, till BA-evangelist (fritt citat av AHO ang Concorde:))
 

Homer

Medlem
Håller med, skulle gärna vara med på ett liknande BA event. Homer nämner ju även bränsletilläggen och det är väl allmänt känt att jag hör till BA-sekten, här på forumet. Men är det något jag retar mig på hos BA så är det deras perversa bränsletillägg. Jag har ju plockat ut en F+C till Asien för AA-miles med CX och cashade upp med runt 6-700 kr vill jag minnas. Med BA hade man nästan fått lägga på en 0:a. Snälla BA, ta bort den sista nollan så kommer jag att gå från att vara BA-fan, till BA-evangelist (fritt citat av AHO ang Concorde:))

Det är knappast någon tillfällighet att AF/KL, BA och LH har ungefär samma avgifter på long-haul, eller att Delta tar ut avgifter från Europa till USA men inte tvärtom...

Samtidigt är det knappast någon tillfällighet att platstillgången på SAS är närmast obefintlig till vissa destinatier/klasser, de är helt enkelt inte intresserade av att sälja de produkterna (long-haul C) till de priserna, men slänger ändå ut lite platser då och då för att det inte ska se alltför illa ut.

Inom Europa däremot är konkurrensen så tuff att det krävs nya idéer, SAS gratis kaffe BA tog bort YQ osv.

Låt se vad AF/KL eventuellt kan hitta på, men i Frankrike finns det fackföreningar som kan få SAS danska att
framstå som sympatiska realister :)
 

rvarttinen

Medlem
Kul! Hoppas de vill göra något liknande tillsammans med BC.se inom en inte alltför avlägsen framtid ... :)

... att få utvärdera menyerna..!.. ha! Och, träffa sommeliernn, som en hittils bara sett på bild i menyerna ombord.
 
Toppen