Senaste nytt

Flygplansadapter på SAS Business

jimmy_h

Medlem
Någon som testat att använda (BOSE) flygplansadapter i SAS Business kabin?
SAS använder i Business hörlurar med 3 hanar, men min flygplansadapter har bara 2 hanar.
Självklart kan man plugga in lurarna i skärmens hörlursuttag, men då antar jag att en förlängningskabel behövs?
Har läst att den tredje hanen är el för att driva noncancelling hörlurar, vilket kan skada ens personliga lurar.
 

ejm

Medlem
Fungerar utmärkt m Bose 2-Hane-adapter eller att koppla in direkt i skärmen, mina QC25 hade tillräckligt lång sladd för att det skulle fungera.

Lite osäker men tror att jag provade att koppla in hörlurarna direkt i en av de 3 kontakterna och att det fungerade! Men adaptern fungerar!
 

palmen

Moderator
Någon som testat att använda (BOSE) flygplansadapter i SAS Business kabin?
SAS använder i Business hörlurar med 3 hanar, men min flygplansadapter har bara 2 hanar.
Självklart kan man plugga in lurarna i skärmens hörlursuttag, men då antar jag att en förlängningskabel behövs?
Har läst att den tredje hanen är el för att driva noncancelling hörlurar, vilket kan skada ens personliga lurar.
Funkar utan problem att använda 2 hanar där kontakten är för tre, har gjort det på flertalet bolag.
 
Toppen