Senaste nytt

Australien med en 5-åring

Charlie D

Medlem
Jag tänkte pipa iväg med grabben (5 år och mkt begränsad engelska) till Australien i ett par veckor i februari och vänder mig nu till er australienkännare. Vad kan vi hitta på för kul?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

JohanA

Medlem
Jag tänkte pipa iväg med grabben (5 år och mkt begränsad engelska) till Australien i ett par veckor i februari och vänder mig nu till er australienkännare. Vad kan vi hitta på för kul?
Med en femåring så skulle jag skippa roadtrip (vilket annars är fantastiskt) och sikta in mig på Sydney och Stora Barriärrevet. Skulle ni bli sugna på en till storstad så är Melbourne fantastiskt vackert.
 

JohanA

Medlem
Tack. Vad gör vi på dessa ställen?
Cairns: en båtresa ut mot revet. Åk till ngn krokodilfarm.

Sydney: allt möjligt, en femmiljonersstad som har allt. Stränder med bad, akvarium, parker.

Melbourne: titta formel ett och bara njuta av vädret med en picknick i parken. De flesta femåringar är ju glada bara de får vara ute och leks lite så inga problem någonstans egentligen.
 

Charlie D

Medlem
Hamilton Island är väldigt fint. Hamilton Island Accommodation | Hotels, Deals & Great Barrier Reef Holidays
Bra för sola och bada och är väldigt familevänligt.

Gå på Zoo när man är i australien är ju ett måste. Magic moment med en koala kan vara riktigt fint. Kul att se alla andra djur med.

Svårt att säga mer men det finns väldigt mycket man kan göra! Flyger ni in till Sydney?

Till Melbourne med Thai. Funderar lite kring att flyga hem från Brisbane och klämma ett par nöjesparker innan hemfärd
 

jfolme

Medlem
Melbourne är verkligen en underbar stad. Min fru kommer där ifrån så lite erfarenhet har jag.
Ett tips för dig och grabben kan vara Healesville Sanctuary. Ett typ av zoo som inriktar sig på enbart australiensiska djurarter. Väldigt fint ställe.

När ni ändå är där ute kan nu ju även stanna på ett par vingårdar. Domaine Chandon ligger nästan precis bredvid och har fina miljöer med trevlig mat och dryck!

Finns hur mycket som helst att skriva men hoppas detta gav ngt.

Mvh
 

ACervin

Medlem
Vad sägs om Brisbane med Lone Pine Koala Sanctuary, Australia Zoo, Gold Coast med Surfers Paradise, Warner Brothers Movie World, Wet and Wild och Sea World. Australens Florida men med bättre stränder och ännu trevligare. Man kan köpa kombibiljett till alla nöjesparkerna.
 

Charlie D

Medlem
Melbourne är verkligen en underbar stad. Min fru kommer där ifrån så lite erfarenhet har jag.
Ett tips för dig och grabben kan vara Healesville Sanctuary. Ett typ av zoo som inriktar sig på enbart australiensiska djurarter. Väldigt fint ställe.

När ni ändå är där ute kan nu ju även stanna på ett par vingårdar. Domaine Chandon ligger nästan precis bredvid och har fina miljöer med trevlig mat och dryck!

Finns hur mycket som helst att skriva men hoppas detta gav ngt.

Mvh

Tack för tipset. Jag googlade lite och kom på att jag varit på Healesville. Snubblade på det av en slump efter att ha druckit för mkt pinot noir på Yearing Station :) Bra tips!
 
Toppen