Senaste nytt

Charterresa med avbokningsskydd?

Impendill

Medlem
Hej

En vän undrar:

2 familjer vill åka till gran canaria med Ving och ska köpa paket med flyg + hotell.

Det ena paret behöver en avbokningsbar biljett eftersom att de försöker bli gravida.

Finns det något sådant som täcker det i form av reseförsäkring eller tillägg till paketet?

Gäller det i så fall båda föräldrarna eller bara mamman ?
 

Dr. Miles

Expert
Hej

En vän undrar:

2 familjer vill åka till gran canaria med Ving och ska köpa paket med flyg + hotell.

Det ena paret behöver en avbokningsbar biljett eftersom att de försöker bli gravida.

Finns det något sådant som täcker det i form av reseförsäkring eller tillägg till paketet?

Gäller det i så fall båda föräldrarna eller bara mamman ?
Graviditet täcks inte av avbeställningsskydd väl? eller gör det?
 

Dr. Miles

Expert
Tänkte om det fanns någon extra försäkring man kunde teckna.
Jag kan inte ge dig något konkret råd än att be dina bekanta att kontakta sina försäkringsbolag.

Så här står det på en webbsida som inriktar sig till gravida kvinnor.
Niomånader skrev:
Dessutom bör du ta reda på vilka regler som gäller för avbeställningsskydd. Får du avbeställa (pengarna tillbaks) om du tex mår så illa att du inte kan resa eller om barnet kommer tidigt och ni resan måste ställas in?
Många avbeställningsförsäkringar gäller inte komplikationer relaterade till graviditet och förlossning så glöm inte att fråga!
Flyga som gravid
 

malmokalle

Medlem
Köp resorna på Ticket, de har ett avbeställningsskydd där man kan boka av utan att ange anledning. Har fått tipset här, minns tyvärr inte av vem:(.
 

BAS

Medlem
Om de nu bestämt sig för att köpa paketresa från Ving, så har väl de en egen reseförsäkring där man får avboka helt utan anledning? Inget jag normalt skulle rekommendera, men i det här fallet är det kanske inte något dumt alternativ.
 

Impendill

Medlem
Om de nu bestämt sig för att köpa paketresa från Ving, så har väl de en egen reseförsäkring där man får avboka helt utan anledning? Inget jag normalt skulle rekommendera, men i det här fallet är det kanske inte något dumt alternativ.

Inte enligt Vings kundtjänst
 
Toppen