Senaste nytt

Transfer i Atlanta - hur lång tid behöver man?

FDN

Medlem
Har en transfertid på knappt 2 timmar i USA. Flyger från Amsterdam och ska byta till inrikesflyg inom USA, så jag måste byta terminal, och gå igenom immigrationen och hämta väskorma och checka in igen. Biljetten är köpt för hela resan, så skulle det strula borde Delta/KLM hjälpa till, men räcker två timmar?
 

agehall

Medlem
Har en transfertid på knappt 2 timmar i USA. Flyger från Amsterdam och ska byta till inrikesflyg inom USA, så jag måste byta terminal, och gå igenom immigrationen och hämta väskorma och checka in igen. Biljetten är köpt för hela resan, så skulle det strula borde Delta/KLM hjälpa till, men räcker två timmar?

Troligen räcker 2h, men man vet aldrig när man ska in i USA. Vissa dagar kan det helt enkelt vara tvärstopp i immigration. Så länge allt är på en biljett så skulle jag utgå från att du får hjälp ifall du skulle råka missa din anslutning, så jag skulle ändå inte vara speciellt orolig. Det enda du ska tänka på, är att ha lite marginal på din slutdestination så att du inte missar ett viktigt möte ifall du missar din connection...
 

mjulven

Medlem
Ska byta inrikes i Atlanta, inkommer med United och ska vidare med Delta. Behöver jag gå ut från air side om jag lyckats checka in? Har enbart handbagage. Resan är på två olika bokningar.
 

palmen

Moderator
Jag skulle nog ta minst 3h, troligtvis 6h om det är olika biljetter för att vara på "säkra" sidan. Är inte jätteovanligt med sena inkommande flyg och lägg till lite störningar pga väder och annat så har lätt någon timme gått. När jag flög dit förra veckan var det lite oväder och vi fick cirkulera i ca 1,5h och efter det var det kaos på marken och det tog ytterligare nästan 1h att komma till gate. Vi var trots allt i tid från Chicago men blev mer än 2h sena.

När man åker på olika biljetter så tar jag mer eller mindre alltid en övernattning för att ha marginal.
 
Toppen