Jag befinner mig i dagsläget utomlands. Jag fick min plånbok med cirka 900 USD stulet inkl mina kort o.s.v. Skittråkigt och jag är osäker på hur detta har hänt, men gissar på pickpocket i folkmassa. Gör en polisanmälan med hjälp av hotellet. Jag ringer sedan Amex och berättar om detta. De frågor om jag har "växlingskvitto", varpå jag nämner att jag haft dessa pengar under längre tid och att jag inte behåller kvitton. Hon säger då att det inte är någon ersättning alls som utgår då man inte har ägarbevis (?) - alltså ett kvitto. Jag tror inte att jag någonsin sparat ett kvitto från bankomatuttag, och jag växlar aldrig pengar på Forex eller liknande om det verkligen inte behövs.
Jag kollade igenom Amex Elite-villkoren och ser ingenting som står om detta under "personlig egendom", alltså under undantagen, däremot står det lääääängst ner att man behöver "ägarbevis". Tycker detta är presenterat på ett ytterst oseriöst, oprofessionellt och fult sätt. Är detta ett krav tycker jag att det tydligt ska framkomma när man läser under "personlig egendom".
Nu får jag bita i det sura äpplet och förlora pengarna, men jag har iaf lämnat in klagomål hos Amex.
Jag kollade igenom Amex Elite-villkoren och ser ingenting som står om detta under "personlig egendom", alltså under undantagen, däremot står det lääääängst ner att man behöver "ägarbevis". Tycker detta är presenterat på ett ytterst oseriöst, oprofessionellt och fult sätt. Är detta ett krav tycker jag att det tydligt ska framkomma när man läser under "personlig egendom".
Nu får jag bita i det sura äpplet och förlora pengarna, men jag har iaf lämnat in klagomål hos Amex.