Senaste nytt

Trasiga Bose hörlurar

palmen

Moderator
Mina QC15 har halvt lämnat in, bara vissa ljud går igenom. Tex hör jag melodin men inte vad som sjungs när jag lyssnar på musik.

Hur går man till väga? Hitta någon bose försäljare i sthlm för reparation? Eller kan man få nya mot en mellanskillnad.
Ingen aning om jag har kvitton från köpet kvar men de är ca 2 år gamla (köptes på någon elgiganten rea).
 

gneken

Medlem
Mina QC15 har halvt lämnat in, bara vissa ljud går igenom. Tex hör jag melodin men inte vad som sjungs när jag lyssnar på musik.

Hur går man till väga? Hitta någon bose försäljare i sthlm för reparation? Eller kan man få nya mot en mellanskillnad.
Ingen aning om jag har kvitton från köpet kvar men de är ca 2 år gamla (köptes på någon elgiganten rea).

Gå till elgiganten, de brukar spara kvitton i datorn om jag minns rätt, då kanske de kan hjälpa dig? Oklart om Bose har ett eller två års garanti.
Låter dock mer som att kabeln som glappar, då borde ett kabelbyte räcka om garantin gått ut. Ett besök till Bose i Täby eller Mall Of Scandinavia borde kunna ge dig ett svar ;)
 

palmen

Moderator
Gå till elgiganten, de brukar spara kvitton i datorn om jag minns rätt, då kanske de kan hjälpa dig? Oklart om Bose har ett eller två års garanti.
Låter dock mer som att kabeln som glappar, då borde ett kabelbyte räcka om garantin gått ut. Ett besök till Bose i Täby eller Mall Of Scandinavia borde kunna ge dig ett svar ;)
Har tagit ur och satt i kabel, testat nya batterier, testar två olika telefoner men med samma fel. Får väl bli ett besök till MoS i veckan
 

Jonas C

Medlem
Antar att man måste köpa i bose butiken då, hur står sig deras priser generellt?
Man kan byta in dem på vilken butik som helst som säljer Bose oavsett var man köpt dem, men enklast är att gå till en Bose butik då de har bättre koll på vilken policy som gäller.
 
Mina qc15 började glappa efter drygt 2 år. Köpte qc25 som började glappa inom ett år på en resa. Köpte i frustration över långresan ett par qc20 som än så länge fungerat bra i drygt ett år. Men qc med kåpa är rena skitkvaliten, funktionen är dock lysande.
 

gneken

Medlem
Mina qc15 började glappa efter drygt 2 år. Köpte qc25 som började glappa inom ett år på en resa. Köpte i frustration över långresan ett par qc20 som än så länge fungerat bra i drygt ett år. Men qc med kåpa är rena skitkvaliten, funktionen är dock lysande.
Glapp uppstår ofta i kablarna. De är billiga att byta ut, därför alla dyrare lurar har utbytbara kablar.
 

Kevinator

Medlem
Mina QC15 har halvt lämnat in, bara vissa ljud går igenom. Tex hör jag melodin men inte vad som sjungs när jag lyssnar på musik.

Hur går man till väga? Hitta någon bose försäljare i sthlm för reparation? Eller kan man få nya mot en mellanskillnad.
Ingen aning om jag har kvitton från köpet kvar men de är ca 2 år gamla (köptes på någon elgiganten rea).

Jag var i Bose butik i MoS igår och ställde en explicit fråga om garantier då jag var intresserad av att köpa QC-25. Det är 2 års garanti som gäller för Europa. 1 år för USA och Asien.
 

Hachans

Medlem
Bose har fantastisk kundtjänst. Mina QC25 köpta förra sommaren på en random Bestbuy i USA. Pajade på en resa och gick på vinst och förlust till Bose i Täby. De ville se kvittot vilket jag sparat och sen efter det var det inga problem. Det jag möjligen kan ha synpunkter på var att det tog rysligt lång tid att få ett nytt par. Men de var väldigt trevliga, hjälpsamma och hörde av sig när lurarna kommit till butiken!
 
Toppen