Senaste nytt

Accor på Bali - rekommendationer?

erc

Medlem
Noterar att Accor har 53(!) hotell på Bali. Merparten är bara associerade vilket betyder att man "bara" tjänar poäng. Har någon några bra Accor-tips på Bali? Vi är ett par som åker i november och uppskattar komfort och snorkling.
 

Direktorn

Medlem
Sofitel Nusa Dua, riktigt läckert. Snorkling från strand är dock aldrig någon höjdare siktmässigt. Boka utflykt är väl tipset. Bokade själv dykning med lokal balinesfirma på platsen när jag var där.
 

erc

Medlem
Uppskattar rekommendationerna. Valet föll till slut på Mercure Bali Nusa Dua (sex nätter) och Pullman Bali Legian Nirwana (sju nätter). Allt bokat under den pågående Accore Private Sale till riktigt bra priser.
 

Ricci

Medlem
Uppskattar rekommendationerna. Valet föll till slut på Mercure Bali Nusa Dua (sex nätter) och Pullman Bali Legian Nirwana (sju nätter). Allt bokat under den pågående Accore Private Sale till riktigt bra priser.
Jag chansade och bokade 3 nätter på Pullman nu i juli, hur var hotellet?
 

segra

Medlem
Jag upprepar gärna mitt tips om sofitel om man bör i Nusa Dua. Har man loungeaccess är det extra bra. Ett strålande hotell.

Bokar normalt endast SPG hotell men till vår kommande resa till Bali över nyår så funderar jag faktiskt på Sofitel Nusa Dua
och deras 2 br pool villa. Du får gärna kommentera om du vet något om villorna som tillhör hotellet samt deras Club Lounge.
 

Direktorn

Medlem
Bokar normalt endast SPG hotell men till vår kommande resa till Bali över nyår så funderar jag faktiskt på Sofitel Nusa Dua
och deras 2 br pool villa. Du får gärna kommentera om du vet något om villorna som tillhör hotellet samt deras Club Lounge.

Bodde på hotellet sommaren 2015. Bodde i ett poolacess rum med lounge. Hotellet är superfint med fint utbud både av stort poolområde och strand. Loungen fräsh. Hotellet är nybyggt så allt var mycket fint.
 

squeezen

Medlem
Har någon bott på Fairmont på Bali? I så fall omdöme? Siktar in mig lite på det för en förstaklass weekend längre fram.
 

Taggen

Medlem
Bodde på hotellet sommaren 2015. Bodde i ett poolacess rum med lounge. Hotellet är superfint med fint utbud både av stort poolområde och strand. Loungen fräsh. Hotellet är nybyggt så allt var mycket fint.
+1 på den bodde i en av bröllopssviterna över nyår 16/17. Lounge access och bra faciliteter. Bra att kunna promenera längs stranden till andra bra hotell om man vill variera maten. Westin och Hyatt har hyfsade japaner om man är lagd åt de hållet.
 
Toppen