Senaste nytt

Bästa Star Alliance lounge i Kuala Lumpur?

Murre

Medlem
Har testat båda och föredrar jag SQ beroende på att den oftast men inte alltid ät mindre folk där. Annars är utbudet rätt lika, åtminstone senast jag var där i slutet på mars.
 

PYRZ

Medlem
Har bara testat SQ men det var inget märkligt, mycket folk... Varken TG eler SQ loungerna har duschar.
 

A380*G

Medlem
bästa *A lounge i KUL?

Ok, men duschade precis på hotellet. Tänker mer på mat lyx och flärd! ;) men då är KUL fel ställe misstänker jag......
 

Glenn E

Medlem
KUL är ju en fin och trivsam flygplats iallafall. Jag skulle hellre vara där än i regniga Göteborg just nu.
Synd att Chilijs restaurang har stängt. Där kunde man få en riktigt bra Absolut Peppar Bloody Mary:p
 

Senator

Moderator
Jag fick "bo" en extra 4t på MAS F loungen (p.g.a. strul) när jag skulle till ARN i 2009. Jag var bokat i C, men eftersom flighten var 5t sen fick jag hänga där. Mycket trevlig.

Jag har vistas i SQ loungen men minns inte så mycket.. Helt "vanlig" SQ lounge...
 

Dr. Miles

Expert
THAI Royal Silk Lounge, Kuala Lumpur

Kuala Lumpur THAI Royal Silk lounge_13.jpg

Läge
Övre våning av avgångshallen i Satellite transit område.

Kuala Lumpur THAI Royal Silk lounge_01.jpg

Access
First och Business class passagerare eller Star Alliance guldmedlem på en internationell Star Alliance flyg som avgår samma dag.

Öppettider
Loungen är öppen mellan kl. 06:00 - 21:30.

Kuala Lumpur THAI Royal Silk lounge_02.jpg

Allmänt
Lagom stor lounge med utsikt mot plattan. THAIs mörka inredning.
Det finns många sittplatser men ont om eluttag.

Kuala Lumpur THAI Royal Silk lounge_14.jpg Kuala Lumpur THAI Royal Silk lounge_10.jpg

Mat och dryck
Hyfsad utbud av varm mat, sallad, frukter, snacks och drycker. Olika alkoholdrycker finns
Kuala Lumpur THAI Royal Silk lounge_09.jpg Kuala Lumpur THAI Royal Silk lounge_05.jpg

Kuala Lumpur THAI Royal Silk lounge_04.jpg Kuala Lumpur THAI Royal Silk lounge_07.jpg

Kuala Lumpur THAI Royal Silk lounge_06.jpg Kuala Lumpur THAI Royal Silk lounge_08.jpg

Underhållning och kommunikation
Några TV apparater finns. Dagstidningar och magasin i olika språk.
Det finns några Internetdatorer. Fri WIFI som man får koden från receptionen.

Kuala Lumpur THAI Royal Silk lounge_03.jpg Kuala Lumpur THAI Royal Silk lounge_12.jpg

Duschmöjligheter
Toalett finns i loungen. Men inga duschar.
 

Glenn E

Medlem
För 10 år sedan fanns det bara ekonomi och förstaklass mellan KL och Singapore.
En förstaklass biljett kostade ungefär 1500 sek jämfört med 1000 sek för ekonomi.
Den skillnaden fick man enkelt tillbaka i Malaysians F lounge med Champange och Henessy XO konjak.:p
 
Toppen