Senaste nytt

Hur sista minuten har ni bokat award?

Avgeek

Medlem
Kom och tänka på att makten i poäng är flexibiliteten som låter en boka till samma pris några timmar innan avgång.

Min absolut sista minuten resa bokad med poäng var då jag var bjuden på svensexa i NYC men inte kunde komma pga andra åtaganden som ändrade sig sista minuten. Jag packade snabbt (på 20 min), satte mig i en taxi och ringde för att boka. Detta var cirka 2 timmar och 30 min innan första flyget från Arlanda skulle gå. Stod vid SK counter 1 timme 50 min innan avgång, och de såg inte biljetten och jag fick panik. 5 min efter med lite refresh var jag klar för avgång.
 

Dr. Miles

Expert
Bonusprogram: US Airways Dividend Miles
Flygbolag: Lufthansa, Air China, THAI
Kabinklass: Business
Avreseort: Stockholm
Destination: Seoul
Enkelresa eller Tur&retur: Tur och retur
Antal poäng: 90.000 miles p.p.
Skatter&avgifter: ca 1.500 SEK inkl. Quick ticketing fee p.p.
När: idag (2013-10-15)
Bokad: idag (2013-10-15)

Stockholm-München: Lufthansa Business
München-Beijing: Lufthansa Business
Beijing-Seoul: Air China Business

// destinaiton //

Seoul-Bangkok: THAI Business

// stopover //

Bangkok-Stockholm: THAI Business


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Det blev snabb ryck till Seoul. Det gick att boka trots att första flighten var inom 6 timmar.
Jag fick e-ticket med biljettnummer så hoppas jag att det stämmer.
6 timmar före avgång jag har gjort för en långresa.

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2013 | Sida 45 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

För korta resor inom Europa har jag bokat en bonusresa inom en timme - 2 timmar från avgång.
 

palmen

Moderator
Utan att nämna namn vet jag en som gjort bokning ca 75 minuter innan avgång på en Europa one way :)
 

fly4fun

Medlem
Jag flög från Stockholm till Vilnius över dagen för några år sedan. Hemresan från Vilnius till Stockholm var vid 19-tiden men jag var på flygplatsen redan vid 14-tiden. Såg att det skulle gå en SAS flight till CPH inom ca 1h. Gick för skojs skull in och kolla pris och tider och såg att det fanns bonusbiljetter via CPH till ARN för typ 5-6000 poäng. Bokade och var hemma innan kl 19.
 
Jag kommer inte ihåg detaljerna kring varför ordinarie biljett strulade med direkt flighten till Paris från Arlanda, men fick boka en bonusresa för resesällskapet vid incheckningen. Efter ombokning av min biljett och en bonusresa-bokning fick vi ta extra hoppet via Köpenhamn, och flighten avgår om 30 min. SAS personalen briljerade denna dag.
 

nota bene

Medlem
Händer lite då och då att jag bokar samma dag - kortast ca 45 min innan avgång då ett flyg med annat bolag var inställt och jag behövde komma fram.
 
Toppen