Senaste nytt

Ej tillåtet med ett bonuskort på flyget och annat i loungen

JohanA

Medlem
Har varit aktiv på Flyertalk och här i +10 år och aldrig använt loungedrake. Ser det sällan som tur är.
 

SNIFF

Medlem
Jag frågade i onsdags på SAS Gold, ARN.
Damen vid disken verkade väldigt påläst. Bekräftade att det kort man vill ska öppna loungen, måste ligga med i bokningen. Det fanns ingen tidsplan när detta skulle implementeras, det hade mest flaggats för det.

Jag förstod det som att operating carrier betalar lounge-accessen inom Star Alliance. Men att man snarare vill lägga över det på den som utfärdar kortet. Således blir det svårt att hålla koll på detta om man bara flashar sitt Thai Gold, för att få komma in i loungen, men krediterar till Eurobonus.
 
Det finns ju en anledning också, att om man blir matchad till ett annat program så vill dom ju också att man samlar poäng dit. Inte bara utnyttjar statusförmånerna under den giltighetstid man fick och sen slänger det kortet.
 

rob74

Medlem
Hm! Undrar då hur det blir när jag ska åka Ethiopian i Business på Avianca-award om ett par veckor? Ingen fasttrack och då endast Businessloungen på ARN?
 

rob74

Medlem
Fast det låter ju så iom dokumentet som presenterades ovan? Eller har jag missuppfattat något nu? Hoppas kan man ju alltid...
 

taxvalp

Medlem
Hm! Undrar då hur det blir när jag ska åka Ethiopian i Business på Avianca-award om ett par veckor? Ingen fasttrack och då endast Businessloungen på ARN?

Det går ju att lägga in ditt *G-kort i bokningen även om det är en award. Så gör jag alltid och är nog inte ensam om det här. Bra om det strular.
 
Toppen