Senaste nytt

Restauranger i Montreal?

Här varit här några dagar nu och tycker nog att prisnivån för det man får än ganska hög när skatter och dricks lagts på. Bästa restaurang som jag ätit på här är definitivt Chez Bong. Ett lite koreanskt ställe i chinatown.
 

peng

Medlem
Tack för tipsen, vet lite mer nu...

- Toque, har inte ätit där själv men de som bor i Montréal rekommenderar stället, 900 pl. Jean-Paul-Riopelle, Accueil | Restaurant Toqué!
Obs, krävs att ni bokar bord på ställena ovan. Gick en gång på vinst o förlust till The Keg, blev ombedd att återkomma dagen därpå då de hade bord för en person ...
Toque är nu inbokad en kväll!

Au Pied de Cochon är obligatoriskt, eller hur @Igorius?
Låter helt klart som om det skulle kunna vara en kandidat - vet dock inte om jag vill ha in ett grishuvud som tittar på mig. Lite för känslig för det... Men man kanske inte behöver beställa in just det.

Instämmer med föregående talare att Au pied de cochon är lysande. Om man gillar gris och fois gras i mängder dvs. Samma ägares sugar shack utanför stan är ännu bättre om man har turen att lyckas få ett bord i reservationslotteriet. En unik och rustik (man delar långbord) Quebecupplevelse med makalös mat. Vi åt bland annat Fois gras tårta med lönnsirap när vi var där senast. Man kan anmäla intresse för bordsbokning här.

I övrigt kan jag rekommendera Le Vin Papillon som är femma på listan för hela Kanada och nummer 3 i Montreal enligt rankingen jag länkade till ovan. Vi var där för ett par månader sedan och var mycket nöjda. Vinbar med smårätter som man delar och en fördel om man bestämmer sig med kort varsel är att de inte tar emot bokningar. Ligger vägg i vägg med Joe Beef som har samma ägare och som också är högt aktat.

Fois gras (läcker bild på tårtan!) går alltid hem, ska se om vi försöker boka in det - verkar vara lite jobbigt med lotteriet när man ska på tillfälligt besök.
 

Agö

Medlem
Låter helt klart som om det skulle kunna vara en kandidat - vet dock inte om jag vill ha in ett grishuvud som tittar på mig. Lite för känslig för det... Men man kanske inte behöver beställa in just det.
Martin Picard är en galenpanna och konceptet är ju allt på grisen men det finns säkerligen något mindre galet än grishuvud att käka.
 

MegaFlyer

Medlem
Ett smultronställe är Marven's i Parc Extension om ngn vågar sig dit. Calamari ska man äta där.

Bagels från St-Viateur Bagel på just St-Viateur.
 

hagmar

Medlem
Fantastisk restaurangstad.
Joe Beef och Tavern Square Dominon är mina favoriter. På Joe Beef kan du äta $50-pasta (pasta med hummer och bacon) och på Tavern Square Dominion har magiska märgben och grymma cocktails.
 
Toppen