Senaste nytt

Original Routing Credit - bokat på United men vill ha poängen till Eurobonus

Jag flög till Usa förra månaden med Sas/United. United delen blev inställd och jag blev ombokad på Lufthansa och Condor. Kontaktade United för att få Original Routing Credit eftersom jag bokat där. Vill ha poängen till eurobonus, United tyckte jag skulle kontakta Sas. På sas chatten tyckte de inte alls att detta var möjligt att göra.

Kan jag få ORC för flygningar som skulle gjorts på United till Eurobonus? Vart vänder jag mig i sådana fall? Efterrigistrera poäng passar inte helt och hållet.

Sas-delen har jag fått in på eurobonus utan problem.

Om inget annat funkar så har jag ett mileage plus konto också som jag nog kan få in poängen till. Men föredrar att få dem till Eurobonus.
 

agehall

Medlem
Det där kommer nog att bli svårt. ORC brukar vara svårt att få när man inte krediterar till samma bolag som man blev ombokad ifrån (dvs United i ditt fall). Jag är inte säker, men jag skulle säga att du måste börja med United för att ha en chans.
 

jumbooze

Medlem
Skulle tro lättaste vägen framåt är att kreditera Lufthansa flyget till sas och öppna ett konto hos United och be dem sätta in ORC till det kontot. Skulle tro det är en lång väg innan du kan få poäng från united in på eurobonuskontot
 
Toppen