Senaste nytt

Flygresor sajt där man kan kombinera ekonomi och andra klasser?

Badi Nazerian

Ny medlem
Hej,

Vet att man kan till en viss del finna på flygbolagets egen hemsida tur och retur biljetter till en destination med att boka ena resrutten i ekonomiklass o den andra i antingen premium ekonomi eller affärsklass. Men finns det någon resesajt (ex. flygresor.se) där man kan söka till en viss destination och kombinera flertal klasser istället för att enbart behöva söka business eller ekonomi?

Orsaken till att jag söker resesajter... är just för att ibland är de relativt billigare än flygbolagets egna hemsida.

Hälsningar,
Badi
 
Ibland funkar det att göra så här. Hitta din resa på ITA Matrix genom att välja "Cheapest available" i fältet för Cabin och specificera önskade bokingsklasser i advanced routing codes. Syntaxen för det är /f bc=X där X är önskad bokningsklass. Välj din itinerary och kopiera den och klistra in den på bookwithmatrix.com och testa de olika resebyråerna som det länkas till (Priceline brukar funka bäst).
 

agehall

Medlem
Orsaken till att jag söker resesajter... är just för att ibland är de relativt billigare än flygbolagets egna hemsida.
Och på köpet får du andra problem, som att de pillar i din bokning utan att meddela dig och att alla ändringar ska gå genom resebyrån fram tills du påbörjar din resa. Det händer att det är billigare att boka med resebyråer, men det är sällan det är värt de problem du får.
 

Badi Nazerian

Ny medlem
Och på köpet får du andra problem, som att de pillar i din bokning utan att meddela dig och att alla ändringar ska gå genom resebyrån fram tills du påbörjar din resa. Det händer att det är billigare att boka med resebyråer, men det är sällan det är värt de problem du får.

Jag håller med delvis med det du har att säga. Har hänt att man bokat via resebyråer och haft huvudvärk. Men senaste 2-3 åren har jag bokat enbart med välkända online resebyråer utan några som helst problem. Man kan väl säga att jag haft turen på min sida :))
 
Toppen