Senaste nytt

Variation av mat ombord på SAS longhaul

Avgeek

Medlem
Hur kan SAS endast byta meny i Business Class var tredje månad? Det är helt galet.

Jag flög CPH-PVG i maj och i juli ARN-ORD var det identisk meny.. jag frågade cabin crew och hon sa att de byter meny var tredje månad. Måste vara hemskt att åka med SAS ofta :D

På IAD-CPH åt jag nog den absolut äckligaste måltiden jag ätit under de senaste tre åren på long-haul flygning i C/F. Deras crab cakes gav mig totala kväljningar.
 

SNIFF

Medlem
Jag har dock upplevt att det varit olika menyer varje gång jag åkt och då har jag åkt inom ett rätt kort intervall. Möjligt att det är olika menyer på olika linjer?
 

Avgeek

Medlem
Jag har dock upplevt att det varit olika menyer varje gång jag åkt och då har jag åkt inom ett rätt kort intervall. Möjligt att det är olika menyer på olika linjer?
Kanske jag som haft en isolerad händelse isf. Det var 100% identiska menyer på CPH-PVG och ARN-ORD med 2 månaders mellanrum. För övrigt konstigt att inte ha olika typer av catering beroende på om det ska till USA eller Asien
 

SNIFF

Medlem
Kanske jag som haft en isolerad händelse isf. Det var 100% identiska menyer på CPH-PVG och ARN-ORD med 2 månaders mellanrum. För övrigt konstigt att inte ha olika typer av catering beroende på om det ska till USA eller Asien
Åker man till Tokyo får man ett rätt äckligt grönt te. Alltid något. :p
 

Ebg

Medlem
Hur kan SAS endast byta meny i Business Class var tredje månad? Det är helt galet.

Jag flög CPH-PVG i maj och i juli ARN-ORD var det identisk meny.. jag frågade cabin crew och hon sa att de byter meny var tredje månad. Måste vara hemskt att åka med SAS ofta :D

På IAD-CPH åt jag nog den absolut äckligaste måltiden jag ätit under de senaste tre åren på long-haul flygning i C/F. Deras crab cakes gav mig totala kväljningar.
Har haft nio långflyg i SAS business sedan början utav juni, jag har upplevt att på varenda flygning till och från USA så har dem haft exakt samma meny men dock så var det annorlunda till och från Asien (HKG)
Och börja inte prata om hur sällan dem byter underhållnings-systemet.
 

flum

Medlem
Hur kan SAS endast byta meny i Business Class var tredje månad? Det är helt galet.

Jag flög CPH-PVG i maj och i juli ARN-ORD var det identisk meny.. jag frågade cabin crew och hon sa att de byter meny var tredje månad. Måste vara hemskt att åka med SAS ofta :D

På IAD-CPH åt jag nog den absolut äckligaste måltiden jag ätit under de senaste tre åren på long-haul flygning i C/F. Deras crab cakes gav mig totala kväljningar.
Vad säger @Agö @Booyaah ?
 

Agö

Medlem
Ärligt talat har ju menyn i stora delar varit identisk i ett gäng år. Den här rackarn åt jag t.ex. i maj 2014 och såg att den alltjämt serverades.

Maj 2014 del 2 132.JPG
 

nota bene

Medlem
Jag har åkt SAS i C 5 gånger inom de senaste tre månaderna och haft samma meny de senaste tre gångerna. Var ganska trött på den när jag såg den tredje gången, så fick bli vegetarisk mat (?!?!?) till huvudrätt.
 
Toppen