Senaste nytt

ANA återinför First class på Tokyo Narita-Singapore linje

Dr. Miles

Expert
En stor nyhet för dem som vill resa i ANA First class. :)
ANA kommer att återinföra First class NH801/802 på Tokyo Narita-Singapore linje.

Idag kör ANA NH801/802 med Boeing 787 men de byter den till Boeing 777-300ER med First class kabin (8 platser) fr o m 2015-MAR-29.

Boeing 777-300ER som kommer att användas till linjen har 8 platser i First class, 68 platser i Business class, 24 platser i Premium Economy och 112 platser i Economy class. Totalt 212 platser.
ANA kör även två dagliga flygningar melllan Tokyo Haneda-Singapore men dessa avgångar har ingen First class kabin.

Tidtabell:

1234567
NH801
Tokyo Narita 18:05 - Singapore 00:05+1 77W

1234567
NH802
Singapore 05:50 - Tokyo Narita 14:00 77W​

Ny tidtabell och flygplansmodell är inte reflekterad i bokningssystemet än idag.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Källa: ANA、成田-シンガポールにファーストクラス 3月から

ANA First class
12167228036_a1207fcb38_z.jpg

(Foto: ANA First Class by mas95 on Flickr)
12167000964_5f0136fa70_z.jpg

(Foto: ANA First Class by mas95 on Flickr)

Recension av ANA First class:
Recension: En förstklassig upplevelse i förstaklass - ANA First Class Frankfurt-Tokyo - BusinessClass.se (sfalc)

För er information, bonusresa mellan Norra Asien och Sydostasien med SAS EuroBonus poäng kostar 60.000 poäng per enkelresa eller 100.000 poäng per tur&retur i First class.
 

Ninjamasse

Medlem
Tror det passar i den här tråden då det gäller tillgängligheten på ANA F. Jag skulle boka en 2-4-1 (50%) amex award där bland annat sträckan Tokyo-Singapore var med. Jag hittade mängder med avgångar i mitten på maj på Uniteds sida men hos Eurobonus såg de inga tillgängliga avgångar över huvud taget. Som till exempel denna:
upload_2015-11-9_21-27-9.png


Är United inte att rekommendera längre för Award-resor eller är det något speciellt man ska tänka på?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Jonas C

Medlem
Tror det passar i den här tråden då det gäller tillgängligheten på ANA F. Jag skulle boka en 2-4-1 (50%) amex award där bland annat sträckan Tokyo-Singapore var med. Jag hittade mängder med avgångar i mitten på maj på Uniteds sida men hos Eurobonus såg de inga tillgängliga avgångar över huvud taget. Som till exempel denna:
Visa bifogad bild 43804

Är United inte att rekommendera längre för Award-resor eller är det något speciellt man ska tänka på?
Har också haft problem med att hitta tillgänglighet på ANA. Bokade två ANA flyg med TK miles idag, och de kunde inte heller hitta vissa flygningar trots att de visades som tillgängliga på ExpertFlyer, United och LifeMiles.
 

Gus

Medlem
Tror det passar i den här tråden då det gäller tillgängligheten på ANA F. Jag skulle boka en 2-4-1 (50%) amex award där bland annat sträckan Tokyo-Singapore var med. Jag hittade mängder med avgångar i mitten på maj på Uniteds sida men hos Eurobonus såg de inga tillgängliga avgångar över huvud taget. Som till exempel denna:
Visa bifogad bild 43804

Är United inte att rekommendera längre för Award-resor eller är det något speciellt man ska tänka på?
Gäller detta fortfarande? Att det är svårt att hitta platser hos ANA trots att det visas hos United?
 
Toppen