Senaste nytt

Swiss mat i businessclass

palmen

Moderator
Har precis avverkat longhaul med swiss och vidare från Zürich till Stockholm. Allt detta i businessclass.
Köttbiten jag fick från Chicago kan vara bland det bästa jag ätit ombord, även i jämförelse med mat innan First Class.

Det är sällan kött är riktigt bra men denna Tornedau kan man inte klaga på.
DSC_2593.JPG

Lägger till övriga bilder på maten.
DSC_2591.JPG
DSC_2594.JPG
DSC_2595.JPG

Denna sista bild är Business maten inom Europa. Saftig bit kyckling.
DSC_2600.JPG
 

Agö

Medlem
Har precis avverkat longhaul med swiss och vidare från Zürich till Stockholm. Allt detta i businessclass.
Köttbiten jag fick från Chicago kan vara bland det bästa jag ätit ombord, även i jämförelse med mat innan First Class.

Det är sällan kött är riktigt bra men denna Tornedau kan man inte klaga på.
Visa bifogad bild 54669

Lägger till övriga bilder på maten.
Visa bifogad bild 54670
Visa bifogad bild 54671
Visa bifogad bild 54672

Denna sista bild är Business maten inom Europa. Saftig bit kyckling.
Visa bifogad bild 54673
Allt ser kanon ut förutom yoghurt i plastförpackning. En enda liten grej som drar ned intrycket
 

palmen

Moderator
Allt ser kanon ut förutom yoghurt i plastförpackning. En enda liten grej som drar ned intrycket
Frukosten fick man komponera själv, fylla i vilja val man ville ha och brickan var klar vid väckning. Yoghurten var inte direkt god så den kunde jag skippar så här i efterhand.
 

Agö

Medlem
Frukosten fick man komponera själv, fylla i vilja val man ville ha och brickan var klar vid väckning. Yoghurten var inte direkt god så den kunde jag skippar så här i efterhand.
Smart. Men märkligt att de inte serverar yoghurt i skål. Det där känns ekonomiklassmässigt.
 

palmen

Moderator
Fanns det varm mat på frukostvagnen?
Det fanns ingen frukostvagn alls. Kommer inte ihåg vilka val man kunde göra, lite olika typer av bröd och pålägg fanns. Jag kan inte äta direkt när jag vaknat så blev en väldigt liten frukost för min del.
Allt till frukosten förbeställde vi via ett formulär innan start.
 

palmen

Moderator
Smart. Men märkligt att de inte serverar yoghurt i skål. Det där känns ekonomiklassmässigt.
Det gick även att välja plain yoghurt har jag för mig. Hade varit snyggare om de serverade yoghurt i skål med valfria tillbehör till. När det enda man kan anmärka på all servering är en plastburk med yoghurt har det varit rätt bra :). Iofs har jag synpunkter på ölutbudet också, men plus för schweizisk öl och inte bara standardlager, även om det är samma sak typ.
 

JohanA

Medlem
Hade samma meny från LAX igår. Köttet verkligen bra och även kycklingen var fin.

Frukosten på planet från LAX inkluderade tre val av yoghurt, den som nämns ovan, en grekisk också den på burk samt en fruktyoghurt med müsli från skål - den sistnämnda var toppen.
 
Toppen