Senaste nytt

Checka inte in bagage inrikes till Arlanda

SASmackan

Medlem
Jag antar att denna varning finns någon annanstans också, men jag hittar inget så:

Jag flög in till T4 på Arlanda igår och kombinationen Renovering av bagageband, sommarjobbare och problem med bagagevagnar gjorde atr jag fick vänta ca 1,5 timme på min incheckade väska. Och det var folk som hade fått vänta ännu längre än mig.

Ingen visste såklart varför allt hade havererat...

Så tipset är att inte checka in bagage inbound mot Arlanda inrikes
 

agehall

Medlem
Vad har Atlanta med detta att göra?

Annars håller jag helt med om att man inte ska checka in bagage. Det är väldigt tidsödande.
 

SASmackan

Medlem
Vad har Atlanta med detta att göra?

Annars håller jag helt med om att man inte ska checka in bagage. Det är väldigt tidsödande.

Sorry,

Autocorrect som stökade till det.

Jag håller med ovanstående, men det finns ju faktiskt lägen (läs resa med kvinnligt sällskap) då man måste checka in bagage. Det var egentligen inte det som var min poäng.

Jag ville bara i all välmening uppmana alla att just nu med alla till buds stående medel undvika bagageincheckning om ni anländer till Arlanda
 

agehall

Medlem
Autocorrect som stökade till det.

Hmm, kanske är bäst att passa sig så den inte lär sig åt andra hållet. Folk i Atlanta kan ju bli lite fundersamma ifall man skulle börja skriva "Arlanda" till dem. Reflekterade inte ens över att det bara var en bokstav fel - det är för varmt för att min hjärna ska uppfatta sådant.
 

jtq

Medlem
Hej,

Tror inte det hade nåt specifikt med inrikes att göra.

Jag hämtade min syster med familj på Arlanda i söndags eftermiddag. Det tog dem också 1,5 timme att få sina väskor pga av åskoväder.
 

Glenn E

Medlem
Jag antar att denna varning finns någon annanstans också, men jag hittar inget så:

Jag flög in till T4 på Arlanda igår och kombinationen Renovering av bagageband, sommarjobbare och problem med bagagevagnar gjorde atr jag fick vänta ca 1,5 timme på min incheckade väska. Och det var folk som hade fått vänta ännu längre än mig.

Ingen visste såklart varför allt hade havererat...

Så tipset är att inte checka in bagage inbound mot Arlanda inrikes
Spelar det någon roll ifall man har prio tag?
 

Glenn E

Medlem
Jag ska till Arlanda på Torsdag och därifrån vidare till Bali med Qatar Business.
Jag har 2 timmar 30 minuter mellan planen på Arlanda. 20:10 - 22:40
Jag tänkte ta ut väskan på Arlanda för att vara säker på att få Qatars prio taggar på den.
Dålig idé ?
 

Agö

Medlem
Jag ska till Arlanda på Torsdag och därifrån vidare till Bali med Qatar Business.
Jag har 2 timmar 25 minuter mellan planen på Arlanda. 20:15 - 22:40
Jag tänkte ta ut väskan på Arlanda för att vara säker på att få Qatars prio taggar på den.
Dålig idé ?
Fixar dom inte det är det verkligen en skandal.
 
Toppen