Senaste nytt

Sheraton Dubai Hotel & Towers

Fredrik

Medlem
Har inte bott där men har en motfråga? Vad är det som gör att du fastnat för just detta hotell? Är det lägre pris för vad som verkar samma standard som något annat hotell? Hotellet ligger nämligen i Deira och vad jag vet anses det inte som ett bra läge.

Jag har bott på Radisson på samma gata(avråder bestämt) och tyckte inte läget var perfekt.
 

rvarttinen

Medlem
Nja, relativt nära flygplatsen och vi ska bara bo ett par dagar innan vi drar vidare. Relativt bra pris också.... fick tipset här på forumet att detta hotell också är rätt så nyrenoverat. Vi har inte slutgiltigt bestämt oss, utan är öppna för förslag.
 

rvarttinen

Medlem
Tack för tipset @segra - vet att Emirates använder bland annat detta hotell då du har en transfertid på mellan 6 och 24 timmar (för passagerare resandes i affärsklass).

Vi tänkte oss ta tunnelbana eller taxi när vi ska ta oss någonstans, enligt tidigare tips på forumet. Då läget spelade mindre roll och transporter i Dubai är relativt billigt och snabbt? Och, kanske prova vattentaxi? Någon som testat?
 
Last edited:

rvarttinen

Medlem
En grej till som talar för detta hotell vid Dubai Creek: den indiska restaurangen - Ashiana by Vineet. Vineet Bhatia har stjärnstatus på några av sina övriga restauranger (London och en i Schweiz). Meet Chef Vineet - Ashiana by Vineet
Vidare: han fixar även menyn till Affärs- och förstaklass passagerare hos Qatar.

Tänkte detta kan vara värt att prova....
 
Last edited:

BOTL

Medlem
En grej till som talar för detta hotell vid Dubai Creek: den indiska restaurangen - Ashiana by Vineet. Vineet Bhatia har stjärnstatus på några av sina övriga restauranger (London och en i Schweiz). Meet Chef Vineet - Ashiana by Vineet
Vidare: han fixar även menyn till Affärs- och förstaklass passagerare hos Qatar.

Tänkte detta kan vara värt att prova....

Vi bodde här 8 nätter i maj. Hotellet ligger väldigt bra och nära flygplatsen men lite off om du ska shoppa. Den restaurangen du nämner har säkert varit bra förr men du äter minst lika bra på vilket indiskt hak som helst hemma för 150 kr. Vi åt där 3 ggr och visst servicen är bra men maten är inte på något sätt märkvärdigt. Poolen är inte stor men djup, blåser lite och man märker inte hur varmt det är och risk för att bränna sig.

Bra frukost men löjligt dyr cafe som ligger i lobbyn. De har en butik som säljer Breitling och hade 6 klockor inne. Jag skulle absolut kunna bo där igen. Hjälpsam och trevlig personal.
 

rvarttinen

Medlem
Tack för infon! Verkar som om det inte är så dumt val när allt kommer omkring .. shopping är inte något vi strävar efter. Möjligen att vi kommer besöka någon souk, och de tycks ligga relativt nära hotellet. Och, tack för tipset om kaféet - vi ska nog undvika det och ta vårat kaffe någon annanstans. Ja, Sheraton brukar vara och håller ofta hög klass.
 

BOTL

Medlem
Tack för infon! Verkar som om det inte är så dumt val när allt kommer omkring .. shopping är inte något vi strävar efter. Möjligen att vi kommer besöka någon souk, och de tycks ligga relativt nära hotellet. Och, tack för tipset om kaféet - vi ska nog undvika det och ta vårat kaffe någon annanstans. Ja, Sheraton brukar vara och håller ofta hög klass.

Om du gillar persisk mat så fanns det eb bra och fräsch restaurang som låg promenadavstånd därifrån. Stort lunchbuffe, mest affärsmän och turister. Om det är intressant säg till så ska jag försöka leta upp en adress.
 

rvarttinen

Medlem
Om du gillar persisk mat så fanns det eb bra och fräsch restaurang som låg promenadavstånd därifrån. Stort lunchbuffe, mest affärsmän och turister. Om det är intressant säg till så ska jag försöka leta upp en adress.
Ja tack! Absolut! Den vill vi gärna ha koll på ... och besöka när vi väl är på plats.
 
Toppen