Senaste nytt

Wroclaw i Polen, någon som varit där?

Sofia

Medlem
Råkade visst boka en spontanresa till sagda stad i slutet av augusti för att gå på några rockkonserter. Tänk så det kan gå! Och jag och vännen har inte ens tittat för djupt i fikat idag (jag sitter på jobbet).

Är det någon som har varit där? Vad ska man göra? Alla tips mottages tacksamt!
 
Wrocław är en jättetrevlig stad, jag jobbade dar två veckor nyligen. Det finns gott om restauranger, om du vill ha en liten finare middag kan jag rekommendera La Maddalena. Szynkarnia har en bra ölutbud och lättare måltider. Bułka z masłem har en skön uteservering.

Det är skönt att vandra runt staden eller låna en citybike. Området runt djurparken är trevlig med en stor park och Japansk trädgård.
 

SK989

Medlem
Jag kan rekommendera "Art Hotel" som har ett jättebra läge. Jag och min fru bodde i deras bästa rum som hette "svit - apartment" (rumsnummer 324) och som jag minns det kostade det typ 1 500 kr/natt - klart prisvärt rum.
 
Åh va kul att höra!

Jag reser med en tjejkompis som inte har så gott om pengar (som om jag skulle ha det, men men) så vi siktar mer på cheap and cheerful och strosa runt och titta på det som bjuds. Förutom Capital of Rock / Rammstein * Limp Bizkit / Wrocław

Googlar som galningar och kommer troligen att samla på oss mer som vi vill se än det finns tid till :)
Kan inte bli billigare än i Polen! Mor och jag slog på stort på krogen med två rätter å vin. Minus 198 kr på kontoudraget :)
 

Göran C

Medlem
Kul att läsa! Bokade i våras lite på chans en weekend i Wroclaw i augusti. Har nu läst på och det verkar vara en trevlig och fin stad. Vid bokningen visste jag inte så mycket mer än att det är en av EUs kulturhuvudstäder i år.
 
Toppen