Senaste nytt

Hilton Cape Town City Centre Hotel - Litet Hilton med familjär stämning

Jacob

Medlem
Ett mycket trevligt hotell, framförallt för sin familjära stämning som skiljer sig ganska mycket från många av de större ochlite  mer opersonliga Hiltonhotellen som finns runt om i världen. Modernt och snyggt dekorerat rum och trevlig solterrass med möjlighet för executivegäster att äta frukost och framåt kvällen ta ett glas vin på terrassen. Tre vistelser…
 

FF#1

Medlem
Såg ut som ett trevligt litet Hilton. Lite så att man blir sugen att söka sig söderut nu när det fortfarande är en massa snö här och där utanför fönstret.
 

Moco

Medlem
Har en längre vistelse inbokad där from nästa vecka, så blir intressant att se. Dock inte positivt när religion blandas in, än mindre i västerländska hospitality-koncept.
 

Fredrik

Medlem
Hur är kvarteren runt hotellet? Det hjälper inte så mycket om det är korta avstånd ifall det är otrevligt att gå.
 

Jacob

Medlem
Hur är kvarteren runt hotellet? Det hjälper inte så mycket om det är korta avstånd ifall det är otrevligt att gå.
Inga problem, ganska trevligt område faktiskt med färgglada hus i kvarteren runtomkring. Däremot bör man nog inte gå från Waterfront till Hilton när det blivit mörkt då det kan finnas lite uteliggare längs med vägen som kan bli besvärande, om man har otur. Dagtid är det OK, men under kvällen/natten är det bättre att ta en taxi.
 

Moco

Medlem
Stendött i loungen, annars verkar det vara ett trevligt hotell med bra personal. Loungen är liten men riktigt fin och min nya favorit tillsammans med Berlin.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    {memory} MB · Visningar: 359

Moco

Medlem
Har betat av 30 nätter här nu. 0% recognition som HHD. Annars ett bra hotell med bra personal, om man bortser från management som får grå betongblock att framstå som glada.
 

adhoc76

Medlem
Ja, blev uppgraderad dagen efter jag skrev mitt förra inlägg och så har det fortsatt; numera alltid svit.

Okej! Låter riktigt bra. Har ett litet dilemma. Hilton kostar 22.000 SEK för tre rum i fyra nätter. I två av rummen kommer det att bo en HHG, jag i det ena och en kollega i det andra. I det tredje rummet bor kollegor utan status. Jag hade valt Hilton om jag visste att jag skulle bli uppgraderad, men sånt kan man aldrig veta. Alternativet är att bo i ett boutique-hotell som ser riktigt trevligt ut. Ligger i Green Point nära V&A Waterfront och har bara åtta rum i hotellet, så verkar intimt och trevligt. Detta alternativ kostar 14.000 SEK för tre rum i fyra nätter.

Hur skulle ni göra?
 
Toppen