Senaste nytt

Qatar Airways - Det gjorde Ni bra!

pep

Medlem
Ny tråd med de bedre oplevelser med Qatar Airways, især hvor de har taklet nødsituationer godt.

Mit bidrag fra en nylig oplevelse fra i forgårs:
Mit fly fra BKK til HAN QR834 var forsinket i BKK pga. af manglende godkendelses papirer fra lufthavnen. Dette blev gentagne gange forklaret og beklaget af kaptajnen til passagerne mens vi holdt på startbanen. Ialt blev afgangen 1 time forsinket. Vi ankom til Hanoi 30 minutter for sent.
Da jeg har rejst med QR ofte og kun meget sjældent oplevet forsinkelser havde jeg en forbindelse i Hanoi (til Danang) med meget kort tid, 55 minutter. Seperat billet. Dette var med Jetstar Airways, en lokal LCC'er, og det var med deres dagens sidste afgang til Danang....
Nu havde jeg kun 25 Minutter, og domestic er i en helt anden terminal...
Imidlertid havde jeg allerede ombord klaget min nød til QR staff som tog min situation meget alvorligt. De havde adviseret ground staff:
En QR mand, Mr. Vuong, stod ved jetbridge og ventede på mig og fik mig igennem pas- og toldkontrol på "no time". Hans chef (QRs landedirektør!) ventede i bil lige udenfor Terminal 2. Vi måtte efterlade bagagen, der var ingen tid og min næste flight med BL var scheduled til rettidig afgang.
Vi kørte imod trafikken og med udrykning 1 km til T1. BL staff ventede på os og havde mit boarding kort klar. Igennem security på no time. Løb gennem T1 ned til en ventende specialbus. De havde ventet 5 Minutter på mig allerede, og en anden forsinket passager var heldig og kom kun med pga. min forsinkelse.
Jeg kom ombord og fik sæde 3C med god forplejning (mod betaling i LCC...). Vi ankom rettidigt til DAD. Senere ringede QR fra Hanoi og gav mig de nye bagage-detaljer:
min kuffert var fundet og nu inskrevet af QR og ville ankomme til DAD med VietjetAir (en anden LCC) kl. 23:15. Jeg var i mellemtiden indlogeret og tog om aftenen en motorcykeltaxi til lufthavnen og hentede min bagage hjem til hotellet. Den var intakt, fuld af Rush-tags :) Tak, QR!
 
Last edited:

nota bene

Medlem
Det är verkligen varierande hur de hanterar förseningar och problem. Mitt grundintryck är att så länge saker sköts lokalt och inte via huvudkontoret går det ofta smidigt.

Jag har inte haft några IRROPS ännu med QR, däremot förkastlig service ombord och hemskt jobbiga upplevelser i transit med bagage som de helt absurt hävdat ska tullas and whatnot. Allt har löst sig efter klagande och att man står på sig - men det är inte något som får mig att vilja boka QR. För tillfället befinner de sig på min no-fly list vad gäller jobb p.g.a. två tullhistorier som endast berott på inkompetens hos transit security på DOH.(vilket i sig inte är QRs fel, men svårt att undvika när man flyger med dem!)

Kul att höra om något bra! :)
 

Alx

Medlem
När min pappa hastigt avled på en semesterresa och vi ville få hem mamma snabbast möjligt var det aldrig någon tvekan från Qatar Airways sida. De bokade direkt om min mors returbiljett till första bästa flyg och gav min mor en service långt bortom vad de är skyldiga att göra under den långa plågsamma hemresan efter ett minst sagt omtumlande dygn.

Jag är oerhört tacksam för den hjälp och det stöd som Qatar Airways gav min familj i vår svåra stund. Deras agerande fick mig också att ändra min tidigare inställning att bojkotta Qatar Airways till att numera resa regelbundet med de.
 

blobloblo

Medlem
Fick ett mail av Qatar att min flight Doha - Köpenhamn blivit senarelagd med en timme. Detta gör att vi får över 8 timmar connection i Doha - vilket ger rätten att få ett hotellrum utan kostnad. Qatar kundtjänst ringde upp mig och frågade om jag ville ha samma rum vi har på vägen ner till Kapstaden. Otroligt bra service att ringa och erbjuda detta istället för att man ska behöva ringa själv. Bra Qatar!!
 
Fick ett mail av Qatar att min flight Doha - Köpenhamn blivit senarelagd med en timme. Detta gör att vi får över 8 timmar connection i Doha - vilket ger rätten att få ett hotellrum utan kostnad. Qatar kundtjänst ringde upp mig och frågade om jag ville ha samma rum vi har på vägen ner till Kapstaden. Otroligt bra service att ringa och erbjuda detta istället för att man ska behöva ringa själv. Bra Qatar!!
riktigt bra service och erbjudande. Vi har +8 timmar connection på väg till Sydney och hade tänkt ta deras city tour för att slå ihjäl några timmar men ett hotellrum vore inte fel. Gäller rätten att få hotellrum alla bokningsklasser?
 

pep

Medlem
riktigt bra service och erbjudande. Vi har +8 timmar connection på väg till Sydney och hade tänkt ta deras city tour för att slå ihjäl några timmar men ett hotellrum vore inte fel. Gäller rätten att få hotellrum alla bokningsklasser?
Nej, ikke de aller billigste økonomi billetter. QR er ikke helt transparent med hvilke klasser der gælder. Send dem en email. Hvis du kunne have valgt en hurtigere forbindelse får du heller ikke hotel.
 

blobloblo

Medlem
riktigt bra service och erbjudande. Vi har +8 timmar connection på väg till Sydney och hade tänkt ta deras city tour för att slå ihjäl några timmar men ett hotellrum vore inte fel. Gäller rätten att få hotellrum alla bokningsklasser?

Som @pep säger. Tror inte att det gäller för ekonomi alls. Här har du länken till Qatars site ang transit accomodation. Transit accommodation
 

pep

Medlem
QR leverer varen: jeg overnattede 19-20 Oktober i Al Safwa.i et stort, fuldt udstyret hotelrum (25 m2) med sengelinned og stort badeværelse. 5 minutter fra gate. Nåede om morgenen en dejlig champagnebrunch mens de ordnede mit "turnaround"-visa til Ægypten i receptionen, samt fik udskrevet de næste 3 boardingskort. Hvis man er i Doha kan QR virkelig levere varen. Jeg var på en MR fra CMB-DOH-CAI for at bevare Platinum status. Betalte 540 USD for en t/r i business/first class. I Cairo blev jeg mødt personligt af QR staff ved immigrationen der søgede for gratis visa mens jeg camperede i First Class Loungen i 25 timer - kunne ikke gøre det kortere pga. billige rea-billet der kræver min. 3 dages ophold (hvis man vælger dårlige forbindelser kommer man ned på ca. 1 dag). Foretrækker den amerikanske section af loungen fremfor den italienske og britiske - de kører med forskellige landetema'er. I CMB hjalp QR staff igen mig med at "campere" i de forskellige lounges der "normalt" har max. 3 eller 6 timers ophold. Prøvede 4 lounges (Serendib, Serendiva, Executive Lounge, og Araliya) der alle havde deres fortrin og "bagtrin".
 

JensE

Medlem
Åkte för en månad sedan till Bangkok via Doha med en av de snorbilliga OTA biljetterna.
Tyvärr var jag då tvungen att ha en 8 timmar layover på natten för det priset.

När jag kommer fram till Doha så står en man från Qatar Airways med mitt namn på skylt.
Visar sig vara tungt tryck på min bokade flight så dom undrade om jag ville åka flighten som avgår om 55 minuter istället.
Jag tackar ja och får eskort igenom hela flygplatsen och security till gate. Dom fixade även ombokning av min chafför som ska köra mig de 4 timmarna till min resort.
Kommer fram till hotellet och kan ta första doppet i min privata pool och äta middag innan jag skulle ha landat egentligen.
 

pep

Medlem
Tak @JensE ..du rejste på business class formoder jeg? QR kan virkeligt levere, men en sjælden gang går det galt. Da fixer de det normalt smooth, men i ca 20% (meget subjektivt anslået) af disse sjældne tilfælde går det yderligere galt eller bliver meget dyrt Jeg antager du har elite status? Jeg kæmper for at opnå Platinum status inden April 2017. QR har givet mig mange glæder og "gratis" goder, og kun meget sjældne gange har de skuffet mig. Og da gør det særligt ondt, da man efterhånden har opbygget fuld tillid...

Rejser selv ud til Thailand på en billig Business fra CPH-BKK-CPH 1/1-2017. Da jeg bor i Vietnam må jeg rejse til Danmark for at positionere mig. Herudefra koster QR ca. det dobbelte end hvis man rejse "omvendt". Promotions herude er latterligt lave og man sparer kun ca. 10-20 % af normalpriserne. Kun hvis man rejser fra MNL eller HKG bliver det billigt et rejse med QR til Scandinavien Jeg positionerer mig med til CPH med SU (en airline i kraftig fremgang, nu 4-star på SKYTRAX!), hvor en 6 måneders economy SGN-CPH-SGN i bookingsklasse N) kostede mig kun 550 USD med afrejse 19 December...Gode vine på SU nowadays (serveres dog IKKE på BKK og HAV ruterne!), selv på economy er de drikkelige :)
 
Last edited:
Toppen