Senaste nytt

United Lounge Hong Kong och Bangkok

Anfield

Medlem
Hej !

Är det någon som vet om Uniteds Lounge på Hong Kongs flygplats är färdig renoverad och öppen ?

Är den bra ?


När vi var där i Maj var den stängd och vi fick använda oss av Thai Loungen ! samt provade på den bredvid Thai en PP lounge, men då var det på morgonen för vidare färd mot Stockholm. Så det blev inget fika då :(

Nu ska vi vidare mot Bangkok med Thai efter några dagar i Hong Kong. Tänkte då passa på att fika runt lite på flygplats loungerna :)




Finns det någon mer Lounge som är värd att besöka ? vi har EBD/ EBG samt PP.

Samma fråga i Bangkok, vi ska flyga från Bangkok tillbaka till Hong Kong och vad ska jag då prova på för lounger i Bangkok ?

Rapport kommer efter resan ;)
 

palmen

Moderator
I min mening är thai, Singapore och United rätt likvärdiga. Jag håller dock SQ loungen som snäppet bättre än de andra och brukar välja den.
 

majer

Medlem
F-delen i United-loungen är (var?) att föredra jämfört med Thais motsvarighet. Detta gällde dock när jag besökte den 2013 men en renovering bör inte ha gjort saken sämre. Businessdelen kan jag inte uttala mig om.
Thais businesslounger är väl sällan något man hoppar högt över vare sig i HKG eller BKK. Jag minns att redaktör Jacob förordade Eva Air-loungen i BKK, kan vara värt ett besök.
 

johhenrik

Medlem
Hur var den ? Utbud ? mat ? Fika ?
Jag var i First-delen. Det fanns en meny med mat att beställa. Det fanns champagne o lite olika dricka. Var aldrig inne i businessdelen. Det var väldigt lugnt. Var bara en person utöver vårt sällskap. Jag var där vid 21-tiden.
 

johhenrik

Medlem
Jag tog ett par bilder ser jag.

IMG_0427.JPG


IMG_0429.JPG
 
I Hongkong har jag inte mycket erfarenhet från Star Alliance lounger. Har för mig att jag besökt TG och SQ men uppenbarligen har de inte lämnat något bestående minne. Personligen så är jag faktiskt väldigt nöjd med Plaza Premium, framför allt den i "West Hall", vid Gate 40 ungefär. Jag brukar vanligen gå dit. Kommer in med Priority Pass.

I Bangkok finns det bara en lounge för mig. Jag har sagt det tidigare i någon tråd, men säger det gärna igen. EVA Air är den som gäller för mig, varje dag i veckan! Thai loungerna är halvsunkiga kan jag tycka och ofta ganska trånga. Singapore loungen tycker jag är ännu sunkigare och ännu trängre. Louis' Tavern loungerna (tillgång med PP) är hyfsade men de varierar ganska mycket tycker jag. Jag har sett att man kan få tillträde till Oman Air med sitt PP. Den har jag aldrig besökt men den verkar lite intressant tycker jag. Ska försöka få till ett besök där någon gång under hösten.
 
Toppen