Senaste nytt

Bästa trådlösa högtalaren för musik på hotellrummet

Jag är less på att ha lurarna i öronen när jag sitter på hotell eller i konferensrum, så jag har börjat fundera på att orka släpa runt en lätt, liten och portabel högtalare. Det behövs ingen stor bas eller väggskak, men det måste vara bra ljud på låg volym. Och om det finns en mikrofon för konferenssamtal är det ett stort plus.

Någon som har erfarenhet av JBLs Flip 3 t.ex? Eller Beoplay A1?
 

Ricci

Medlem
Jag är less på att ha lurarna i öronen när jag sitter på hotell eller i konferensrum, så jag har börjat fundera på att orka släpa runt en lätt, liten och portabel högtalare. Det behövs ingen stor bas eller väggskak, men det måste vara bra ljud på låg volym. Och om det finns en mikrofon för konferenssamtal är det ett stort plus.

Någon som har erfarenhet av JBLs Flip 3 t.ex? Eller Beoplay A1?
+ 1 på denna tråd....
 

Brandten

Medlem
Har testat flera på resa men framför allt så testar jag av någon anledning en massa sådana små högtalare när jag är på NetOnNet, Elgiganten och till och med på resor i alla Electronic Tax Free isch butiker på flygplatserna. Jag har ännu inte hittat någon som kan ersätta ljudet i så litet format som Bose Soundlinken så det är ett självklart val tycker jag!
 

chazzie

Medlem
Jag köpte en Bose Soundlink Mini II (NextGen) och är mycket nöjd med den. €199 på Gigantti i Tammisari. Tyvärr ingen mikrofon, men väldigt bra ljud!
 

In_Sweden

Medlem
Jag tycker att BeoPlay A1 & A2 är de snyggaste alternativen i sina respektive storleksklasser, båda med väldigt bra ljud. Själv har jag en Bose Soundlink III som jag är väldigt nöjd med och inte riktigt känner något behov av att byta ifrån.
The Verge som jag ofta läser och litar på kollade nyligen på marknaden, och de föredrar UE Boom, som en av mina nära vänner har. Inget fel på ljudet och vattentät, men jag tycker inte att den är särskilt snygg.
 
Jag är lite i valet och kvalet mellan JBL Flip 3 och Beoplay A1, ljudet verkar vara bättre på Beoplay (efter att jag kollat lite recensioner - no sh*t Sherlock... ;)) men den är ju betydligt dyrare och möjligtvis lite otympligare. Måste nog klämma och känna litet på dem och prova få ner dem i nya väskan. Och jag skall nog lyssna på Bose soundlink också, dock lite skeptisk mot Bose generellt även om jag har QC15 och QC20i - go figure :D

Återkommer om ett tag.
 

kaktusen

Medlem
Bose Soundlink är utmärkt men jag tycker subjektivt att den är dyr. Om man vill ha mycket litet format så är JBL Go bra. Inte samma ljud som Bose men en helt annan prisklass. Jag har under flera år använt BassBoomz från Bassbuds. Mycket litet format och bra ljud på lägre nivåer. Om man drar på högsta volym med mycket bas blir inte ljudet bra men detsamma gäller för de flesta mindre högtalare.

BassBoomz är som JBL billig men ingen av dom har tyvärr mikrofon. Ingen större katastrof om man glömmer den eller den går sönder eftersom priset är lågt. Jag har använt denna en hel del vid lantstället och den har hängt med på många resor runt om i världen och alltid levererat.
 
Toppen