Senaste nytt

Hur kommer jag i kontakt med SAS Customer Care?

Maja

Medlem
SAS fick inte med sig våra resväskor från CPH till SFO. En PIR-rapport upprättades givetvis direkt på SFO.

Väskorna kom sedan på kvällen dag två. Dock utan något som helst intyg om hur länge de har varit borta. (Det handlar om 28-30h) varför det är viktigt för mig att det står att de varit borta i mer än 24h.

Har sedan försökt kontakta SAS ett flertal gånger för att få ett sådan (utan det kan jag inte utnyttja min kortförsäkring hos Skandiabanken). Chattade med dem direkt när jag hade gjort min PIR-rapport och fick till svar att det papperet skulle finnas med när väskorna levererades till hotellet (jag vet, lita aldrig på kundtjänst men vad tusan ska man göra?).

Har sedan dess chattat och även ringt SAS några gånger för att efterlysa mitt intyg, och de har varje gång sagt att det är på väg och bör vara hos mig inom 1-2 dagar. Yeah right, nu har ytterligare en vecka gått och det har ännu inte kommit fram.

Kvällens chatkontakt hänvisade bestämt bara till Customer Care och sa att han inte kunde göra något (troligen den enda som varit ärlig).

Så min fråga är, vad tusan gör jag? Tips?

P.S. Ett ärende är givetvis skapat via SAS hemsida. Det gjordes den 21/6 efter ytterligare chattkontakt med SAS. Fick ett autosvar utan ärendenummer. Skapade ett nytt nu ikväll och fick direkt ett ärendenummer. Kan dock undra vart tusan som hänt med mitt första ärende? Förlorar jag "en månads" väntetid om de bara räknar mitt nya ärende. D.S.
 

bnr

Medlem
Jag skickade en EU 261-claim för inte så länge sedan. Fick autosvar utan ärendenummer (dock innehållandes allt jag skrev i formuläret), hände inget på nio dagar så jag skickade det vidare till Diamond-mailen. Då gick det fort och så hände saker.
Osäker på om det faktiskt skapades ett ärende från första början eller om det gjordes först när jag skickade det vidare till Diamond-mailen...

Min poäng är: det borde finnas någonstans hos dem. Om du är Gold/Diamond så hjälper det att forwarda mailet till dem också, så får de "tummen ur".
 

Maja

Medlem
Jag skickade en EU 261-claim för inte så länge sedan. Fick autosvar utan ärendenummer (dock innehållandes allt jag skrev i formuläret), hände inget på nio dagar så jag skickade det vidare till Diamond-mailen. Då gick det fort och så hände saker.
Osäker på om det faktiskt skapades ett ärende från första början eller om det gjordes först när jag skickade det vidare till Diamond-mailen...

Min poäng är: det borde finnas någonstans hos dem. Om du är Gold/Diamond så hjälper det att forwarda mailet till dem också, så får de "tummen ur".
Är tyvärr bara Silvermedlem så jag är körd! Det är extremt irriterande att inte få någon kontakt på 1 månad och bara bli runtbollad och lovad saker till höger och vänster via den enda support jag kan komma åt som hela tiden visar sig vara lögner för att bli av med mig. :(
 

011430121

Medlem
Använde det formuläret X 2 nu. Första gången utan ärendenummer (fick samma typ sv svar som @bnr fick) och skrev igen (hänvisade till första anmälan) och fick ett ärendenummer direkt. Att vänta 8 veckor till känns rent absurt.
Utan att veta (tror att jag läst det här på BC) tror jag att de har mycket just nu efter strejken och så är det väl även semester där.
Jag beklagar att du får vänta, prova att skriv ett vanligt brev till SAS, håll oss underrättad om hur det går.
 

Maja

Medlem
Utan att veta (tror att jag läst det här på BC) tror jag att de har mycket just nu efter strejken och så är det väl även semester där.
Jag beklagar att du får vänta, prova att skriv ett vanligt brev till SAS, håll oss underrättad om hur det går.
Tack! Att det är mycket att göra efter strejken lär det med största sannolikhet vara och sedan lite svensk "industrisemester" ovanpå det så händer inte ett smack.

För något år sedan när vi råkade ut för samma sak men flög med BA så fick jag mitt intyg via mailen på en dag. Trist att det inte går att komma i kontakt med rätt avdelning på SAS. Man kan ju undra hur deras nya formulär fungerar då inte ens ett ärendenummer gav vid första kontakten och användningen av deras formulär. Vad jag förstod så var det rätt nyimplementerad. SAS IT-avdelning är väl inte alltid kända för att ha koll på vad de sysslar med... ;)
 
Toppen