Senaste nytt

Lägga in Eurobonus-nummer när man bokar på swiss.com

AABack2ARN

Medlem
Har bokat resa på swiss.com och var mycket tydlig med att lägga in Eurobonus som program och mitt eurobonusnummer (som EBG123456789).

Bokningsdialogen indikerar inget fel. När jag nu tittar på bokningen ser jag att EB-numret inte fastnat (både på swiss.com och checkmytrip). Men inte heller att jag kan lägga till mitt EB-nummer.

Irriterande minst sagt! :mad:

Någon som råkat ut för samma sak och hur åtgärdade ni problemet? Måste man kontakta swiss?

På sas.se hittas inte bokningen (det är bara Swiss-segment på bokningen). På lot.com ser jag bokningen men verkar inte kunna ändra något?

P.S. är det så att man på swiss bara skall skriva in numret utan EBG/EBS/EBB?
 

ulagun

Medlem
På Lufthansa kan du lägga in EB-nummer på swissbokningar, gjorde det själv för ett par timmar sen.
Rent konkret hur gjorde du?
Bokade resa för mig och fru Ulagun på Lufthansas hemsida inloggad som M&M medlem.
När bokningen konfirmerats skulle jag ändra mitt M&M till EB samt lägga in hustruns EB.
Gick inte.
Kom besked att jag skulle gå in och göra ändringen när bokningen var helt genomförd efter någon dag.
Sagt och gjort.
Var inne igår och försökte förgäves. Både med våra EBD/G prefix samt enbart EB nummer.
Fick bara felmeddelanden som svar. Samt att jag skulle lägga in våra bonusnummer vid incheckningen.
Vad som förbryllade mig var att själva rutan där jag skulle lägga in våra EB nummer var uppdelad i tre sektioner.Vilka inte alls överensstämde med EB. Detta trots att jag scrollade fram och tryckte på Eurobonus valet.
Vad gör jag fel?
 

BCSkier

Medlem
Fyllde i hela numret inklusive EB prefix utan att bry mig om att det är uppdelat i tre rutor.
EB LX LH.png


Fick något meddelande, men numret ligger kvar när jag loggar in igen.
 

Ragnar G

Medlem
Prova med att skriva SKEBGXXXXXXXXXX. När jag bara skriver EBG och nummer så brukar det inte fungera hos Swiss.
 

AABack2ARN

Medlem
Jag ringde Swiss svenska nummer och deras callcenter-personal var väl kanske inte den mest kompetenta. Problemet verkar dock vara lite större än bara EB-numret. Biljetten ställs inte ut. Den har status "confimed" men inget biljettnummer. Tjejen jag pratade med (Indien?) pratade ganska dålig engelska och hade ingen susning och sa att det kan ta lite tid innan biljetten ställs ut.

Jomenvisst dra den om tomten också! En billig business-biljett ställer flygbolagen ut snabbast möjligt. Biljetten har ännu inte ställts ut...

Och EB-numret lyckades hon inte få dit heller :(
 
När det bråkade för mig så tror jag det löste sig när jag tog bort statusbokstaven i mitt eurobonusnummer. T ex EB123456789.
Fick iof status SK*P, men numret var med och poängen trillade in.

Testa HUACA, eller ring något annat nummer t ex USA.
 

AABack2ARN

Medlem
8 dagar efter bokning hade biljetten fortfarande inte ställts ut så jag ringde Swiss igen (deras svenska nummer). Men för att kunna erbjuda 24-timmars service måste man uppenbarligen kopplas till något engelsktalande service center. Detta trots att jag ringde efter lunch en vardag då man borde jobba i Sverige... Finns det överhuvudtaget någon servicepersonal i Sverige?

Hursomhaver, den trevlige agenten insåg problemet och ställde ut biljetten. Behövde kortnummer och expdate. Köpet blir dock blockat från Eurocard. Försöker igen. Köpet blockat igen. Ber mig kontakta Eurocard vilket jag gör och får då förklaringen att fel expirationdate har uppgets. Ett helt annat datum än vad jag sa till honom. Ber även kundtjänst kolla om det gjordes ett köp den 20/7 och hon kan se att en förfrågan gjorts på det exakta beloppet och den förfrågan godkändes.

Ringer tillbaka till Swiss och får tag i samma agent som nu färdigställer köpet. Ber honom även fixa in mitt Eurobonus nummer vilket han säger att det inte går. Enbart Miles & More kan han hjälpa till vilket jag säger är fel. Han gör ett försök men misslyckas uppenbarligen för kortnumret är lik förbannat inte där på bokningen.

När jag sedan kollar på biljetten ser jag att en serviceavgift om 150SEK har tillkommit!!! Ringer och påtalar detta men får ett blankt svar tillbaka att biljetten är utställd av service centret och det kostar 150SEK. Förklarar att de inte själva lyckas ställa ut biljetten via swiss.com men den agenten lyssnar inte överhuvudtaget utan repeterar att biljetten är bokad av service centret och det kostar 150SEK.

Fan vad trött jag blir.

Nu har jag försökt få dit EB-numret via lufthansa.com och det verkar inte lyckas - fan vad jag blir trött på dåliga websidor.

Så, klagandet över!
 
Toppen