Senaste nytt

[Business class] Stockholm/Göteborg-Abu Dhabi T/R, Finnair+Airberlin, 10.900 SEK inkl. skatter

Dr. Miles

Expert
Superflexibel Finnair + Airberlin kombo Business class året runt biljett till Abu Dhabi.
Biljetten tillåter fri återbetalning, fri ombokning dessutom inget minimum stay krav.

[Business class] Stockholm/Göteborg-Abu Dhabi T/R, Finnair+Airberlin, 10.900 SEK inkl. skatter

STO/GOT-AUH T/R
Flygbolag: Finnair (AY) + Airberlin (AB)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: I
Fare basis: IBU2SE
Pris: 9.000 SEK + skatter ca 1.880 SEK och uppåt, totalt från ca 10.900 SEK inkl. skatter
Förköpskrav: 26 timmar
Min/Max stay: -- / 12 månader
Köpa senast: --
Gäller för utresa: --
Gäller för hemresa: --
Blackout: --
Stopover: En fri stopover är tillåten i varje riktning
HIP Check: Gäller ej
Barnrabatt: 25% rabatt från baspriset
Återbetalning: Ja, gratis
Ändring: Ja, gratis
Routing: Stockholm/Göteborg-(AY)-Helsingfors-(AY)-Berlin/Düsseldorf/Wien-(AY: AB)-Abu Dhabi

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper


Air Berlin Business class (äldre modell)
k_langstreckenkabine-business-class-01-jpg.23874

k_langstreckenkabine-business-class-02-jpg.23875

(Foto: Air Berlin Media centre)

Air Berlin Business class (ny modell)
Air-Berlin-Business-Class-Airbus-A330-Berlin-Tegel-Miami-06-720x480.jpg

Air-Berlin-Business-Class-Airbus-A330-Berlin-Tegel-Miami-25-720x480.jpg

(Foto: Jacob)


BusinessClass har testar Airberlin Businessclass
Test: Air Berlin Business Class Berlin-Miami - BusinessClass.se (Jacob)


Reserapporter av medlemmar:

Recensioner av Air Berlin Business class

airberlin flyger mellan Düsseldorf-Abu Dhabi men det finns inget AY flightnummer på den flighten därför kan man inte åka via den vägen.

Observera att flygning mellan Wien-Abu Dhabi flygs av Nikis Airbus A320.
(ca 38 tums seat pitch recliner stol)

För en bekväm resa rekommenderar jag att välja rutten mellan Berlin-Abu Dhabi med Airberlin.


Prisexempel:
Screenshot20160719 06 AY.png



Väljer man Finnair operated flight mellan Helingfors-Berlin (det finns också Airberlin operated flight), bör man kunna tjäna (40 + 40 + 140) x 2 = 440 Tier Points till British Airways Executive Club.

Ping till @Tommy, @IPC_Mataveri :)

Eftersom denna deal tillåter en fri stopover i varje riktning utan HIP Check, kan det vara användbart för dem som bor i Helsingfors området.

Ping till: @niksal, @FFlash, @Flying Finn, @090034208, @AX22100.
 

niksal

Medlem
Hmm... Med AY kod skall den där väl ge rätt bra med poäng till Finnair Plus också? 2000 för nordiska flygeb, 4000 för helsingfors-berlin flygen, och om jag förstått rätt så ger berlin-abu dhabi ca 9300 per håll i business. Så 30.000 poäng plus tier bonus. Inte alls dåligt.
 

Dr. Miles

Expert
Hmm... Med AY kod skall den där väl ge rätt bra med poäng till Finnair Plus också? 2000 för nordiska flygeb, 4000 för helsingfors-berlin flygen, och om jag förstått rätt så ger berlin-abu dhabi ca 9300 per håll i business. Så 30.000 poäng plus tier bonus. Inte alls dåligt.
Det verkar så.
Screenshot20160720 04 AY.png


Frågan är, räknas airberlin operated flight med AY flightnummer som Finniars flygning hos Finnair Plus?
Om det räknas som airberlin flight, får man endast 5.790 poäng på Berlin-Abu Dhabi.
 

niksal

Medlem
Jag har för mig att då det är AY kod så räknas det som Finnair flygning trots att det är operated by Air Berlin, och poängen räknas enligt flugna kilometrar (x2 för business).
 

Flying Finn

Medlem
Den här dealen är av stort intresse för mig, på tanke med min nästa TP-period fr.o.m. 9. juni 2017. Mycket flexibla regler, vilket gör det möjligt att positionera sig med den här i AUH och så lägga till något med QR via DOH för mera TP. Dessutom så måste jag nästa år besöka till länder för att någon vacker dag nå mitt ultimata mål med besök av alla länder i FN och Samväldet (Commonwealth) inom min livstid. ;) Då är AUH en bra utgångspunkt för att utöka listan av besökta länder. AUH, DXB och DOH är alla mycket centrala lägen i jämförelse med t.ex. HEL, även ur en OW-synpunkt p.g.a. den hårda konkurrensen.
 

FFlash

Medlem
Det verkar så.
Visa bifogad bild 54482

Frågan är, räknas airberlin operated flight med AY flightnummer som Finniars flygning hos Finnair Plus?
Om det räknas som airberlin flight, får man endast 5.790 poäng på Berlin-Abu Dhabi.

AY flygkod ger poäng enligt "AY", (så det blir mer poäng) oberoende vem som är carrier, det är det som är bra med programmet jämfört med *Alliance codeshare lotteriet.

Stort tack Dr Miles, jag måste boka nånting bara föra att den här är full flexible. Blir ju närmare 40000 AY tier points som platinum. :) nu kan man väl hitta på nåt kul att göra i Abu Dhabi också...
 
Toppen