Senaste nytt

Värt spendera 70 000 Eurobonuspoäng på kort Singapore Airlines First Class?

khybner

Medlem
Hej,
Funderar på att boka SIN-CGK-SIN senare i år i samband med en resa till SIN. Resan är ju väldigt kort, 1:45-1:50. Ni som har åkt First Class med SQ, tycker ni att det är värt poängen? Om jag läser tabellen rätt så är det 70 000 poäng.

Jag förstår att jag får tillgång till Private room på utresan (men inte på vid ankomst om jag förstår rätt, åker vidare med QR) men vad serveras på den korta flygningen?

Något annat som gör att det är värt det?
 

Dr. Miles

Expert
Inte värt för 70.000 poäng om du flyger endast Singapore-Jakarta T/R.
De flesta som har flugit den här sträckan i First class har bokat en del av resan mellan Europa-Sydostasien T/R (eller Open Jaw).

Om det var jag skulle jag spara 70.000 poäng för nästa bokning av bonusresor mellan Europa-Asien T/R.
 
Nej, det är inte värt 70 000 Eurobonuspoäng. Däremot tycker jag att du ska överväga att ta en enkelresa för 42 000 Eurobonuspoäng (köp returresan i ekonomiklass för pengar) och bo inne på flygplatsen 2 dygn före avgång. Eftersom du kan checka in 48 timmar före avgång så kan du då besöka Private Room 3 dagar i sträck.
 

SNIFF

Medlem
Nej, det är inte värt 70 000 Eurobonuspoäng. Däremot tycker jag att du ska överväga att ta en enkelresa för 42 000 Eurobonuspoäng (köp returresan i ekonomiklass för pengar) och bo inne på flygplatsen 2 dygn före avgång. Eftersom du kan checka in 48 timmar före avgång så kan du då besöka Private Room 3 dagar i sträck.
Haha! Jag skulle inte klara av att komma tillbaka till den grå vardagen efter att ha varit i Private Room tre dagar på raken... Tror inte min kropp skulle klara det heller. – Konserverad i gin och champagne.
 

Dr. Miles

Expert
Nej, det är inte värt 70 000 Eurobonuspoäng. Däremot tycker jag att du ska överväga att ta en enkelresa för 42 000 Eurobonuspoäng (köp returresan i ekonomiklass för pengar) och bo inne på flygplatsen 2 dygn före avgång. Eftersom du kan checka in 48 timmar före avgång så kan du då besöka Private Room 3 dagar i sträck.
Haha! Jag skulle inte klara av att komma tillbaka till den grå vardagen efter att ha varit i Private Room tre dagar på raken... Tror inte min kropp skulle klara det heller. – Konserverad i gin och champagne.
och man vill inte stanna på airside (egentligen landside men det är efter immigration) 3 dagar även om det är trevligt att vara i Private room.
 

HenrikAmby

Medlem
Jeg ville booke Singapore-Jakarta-Tokyo og prøve både SQ og NH First. :)

Så kan du købe en billet retur fra Tokyo til Singapore på Scoot premium economy i en B787. Den kan du få for ca. 2.300 DKK.
 

palmen

Moderator
Jeg ville booke Singapore-Jakarta-Tokyo og prøve både SQ og NH First. :)

Så kan du købe en billet retur fra Tokyo til Singapore på Scoot premium economy i en B787. Den kan du få for ca. 2.300 DKK.
När jag söker Tokyo-Jakarta så flygs den av Dreamliner för ANA och där finns ingen First, något jag missar?
 
Toppen