Senaste nytt

Zika virus i Brasilien

FFlash

Medlem
Jag har nu varit några gånger i Brasilien och alla där tar myggorna på allvar, MEN...de var inte riktigt så oroliga för Zika utan Dengue-febern. Under min tid senast fanns det tusentals som, och det gick en del fyrk till skydd. Trots det blev jag flera gånger biten av myggor men verkar som jag är safe (knock knock...) I Bahia så dog det folk varje dag pga denguen. Tänk på folk som inte har råd med skydd
 
Jag har nu varit några gånger i Brasilien och alla där tar myggorna på allvar, MEN...de var inte riktigt så oroliga för Zika utan Dengue-febern. Under min tid senast fanns det tusentals som, och det gick en del fyrk till skydd. Trots det blev jag flera gånger biten av myggor men verkar som jag är safe (knock knock...) I Bahia så dog det folk varje dag pga denguen. Tänk på folk som inte har råd med skydd
Ja, Dengue är det stora hotet. Myggorna lägger ägg i vattenpölar, därför jobbar militären med att bekämpa vattenpölar.
 

Napapijri

Medlem
Jag var i Brasilien i juni och vi såg inte en enda mygga på två veckor i Sao Paulo och Rio de Janeiro. Den kollektiva masspsykosen inför OS är extremt överdriven och de idrottare som ställer in sitt deltagande (golfare, tennisspelare) gör det enbart för att det inte finns några prispengar.
 
Det är ju grejt om den gode moderatorn inte bara lyfter ur mitt svar och gör en ny tråd utan också det jag svarade på, annars ser det konstigt ut. Tack
 

palmen

Moderator
Förtydligande:
Denna tråd har brutits ut från en annan tråd som inte hade något med Brasilien att göra, därav kan det se lite konstigt ut med att man nämner centralamerika i andra posten. Hoppas alla har överseende med detta.
Har ni input eller frågor vad gäller zika-viruset och dess spridning i Brasilien så är det här en bra tråd att använda.

Och som vanligt när man vill påkalla en moderators uppmärksamhet är det bäst att använda Anmäl-knappen för att vi inte ska missa vad som skrivs (nu var det någon annan som anmälde denna tråd så att vi såg kommentaren)

//Moderator
 
Toppen