Senaste nytt

Rapportera om köläget till säkerhetskontrollen på Stockholm Arlanda

Dr. Miles

Expert
Jag tänkte att starta en ny tråd där man rapporterar om köläget till säkerhetskontrollen på Arlanda.
Det hjälper säkert andra som planerar att komma till flygplatsen. :)


Idag har jag passerat säkerhetskontrollen på T5 som ligger närmast mot SkyCity runt kl. 06:20.
Kön sträckte sig till längre bort om Forex i Sky City.
Jag hade tur så jag kunde använda Fast track på denna säkerhetskontroll där det var endast två personer före mig i kön.

rps20160718_064724.jpg
 

taxvalp

Medlem
Jag är på Arlanda nu och vid den andra piren där SAS håller till gick köerna för en stund sedan ut till entrédörrarna. Dock knappt något folk i guldkön...
 

ulagun

Medlem
Igår söndag vid 18-tiden långa köer, utom vid fast track vid SAS-piren.
Många i vanliga kön, ung som gammal, tog dock egna initiativ och skuttade glatt under de blå avspärrningsbanden in i fast track rännan. som följaktligen därmed blev track men inte så värst "fast".
Självklart reagerade ingen utan lät det fortgå.Har dock påtalat ofoget till SAS representant och föreslog samma system som SAS fast track Kastrup.
Där ses det (väldigt) noga till att inga obehöriga kan smita in.
 

mha321

Medlem
Nu fjärde gången på en vecka som jag får rapporter om kaos till fast track på Terminal 5 ("SAS" FT). Vad är det som händer?
Var för gränsen till kaos?

Det var för FastTrack en ganska lång kö igår när jag passerade, men kaos skulle jag inte kalla det. Däremot är det irriterande att de inte kan öppna upp till ett spår till när det är kö. Å andra sidan var det rätt rejäl kö i vanliga kontrollen också.

Däremot är det ökad kaos *efter* kontrollen, oberoende av FastTrack. Eftersom de byggt/bygger om då det man måste gå genom en ännu större f del av taxfreen innan men kommer ut, och så sig fram mellan spekulanterna...
 

Agö

Medlem
Var för gränsen till kaos?

Det var för FastTrack en ganska lång kö igår när jag passerade, men kaos skulle jag inte kalla det. Däremot är det irriterande att de inte kan öppna upp till ett spår till när det är kö. Å andra sidan var det rätt rejäl kö i vanliga kontrollen också.

Däremot är det ökad kaos *efter* kontrollen, oberoende av FastTrack. Eftersom de byggt/bygger om då det man måste gå genom en ännu större f del av taxfreen innan men kommer ut, och så sig fram mellan spekulanterna...
20 min kö (kö ut till specialbagaget). I kombination med rejäla köer till den vanliga kön blir det lätt kaosartat.
 
Toppen