Senaste nytt

Hotelltips runt Sanibel Island, Florida

Maja

Medlem
Kommer besöka Hallandale, FL i okt/nov och tänkte köra över till Sanibel Island för att plocka lite snäckor med dottern. En övernattning i närområdet behövs med andra ord för 2 vuxna och 1 barn (7 år). Önskar 2 queen/double beds samt 2 vuxna = 2 rum behöver bokas.

Tips?

Helst inom Hilton (alt. BW).

Hampton Inn & Suites Fort Myers-Colonial Blvd. toppar Tripadvisors lista. Någon som har bott där? Anadra förslag?

Tack på förhand!
 
Vi bodde på Fort Myers Beach på Best Western Plus. Ett helt ok hotell med stora rum, en liten kökshörna samt en schysst pool. Det bästa var dock att det låg precis vid stranden och alla rum har balkong mot havet. Läget riktigt bra med gångavstånd till den lilla piren med restauranger i närheten. Enda negativa var frukosten, en typisk amerikansk motellfrukost (de inplastade baglarna med jordnötssmör är gott ungefär två dagar).

Då, för tre år sedan var det väldigt prisvärt, runt 150 dollar och med en dollar på runt 6 kr så var en vecka för rena kapet. Jag kollade lite på detta hotell igen för en eventuell resa och då hade priset gått upp. Dock, reser ni som familj skulle jag säga allt under 2000 är ok.
 

Maja

Medlem
Vi bodde på Fort Myers Beach på Best Western Plus. Ett helt ok hotell med stora rum, en liten kökshörna samt en schysst pool. Det bästa var dock att det låg precis vid stranden och alla rum har balkong mot havet. Läget riktigt bra med gångavstånd till den lilla piren med restauranger i närheten. Enda negativa var frukosten, en typisk amerikansk motellfrukost (de inplastade baglarna med jordnötssmör är gott ungefär två dagar).

Har kollat på det, men det är $215+tax för en natt som gäller i november. Hade inte tillräckligt med poäng för att kunna få en gratisnatt där.

Läget är bra, inget tal om det. Vet dock inte om vi kommer vara så väldigt mycket på hotellet då vi praktiskt tagit åker dit över dagen för att sedan tillbringa dagen på Sanibel och Captiva Island för att leta efter snäckor. Kommer praktiskt taget bara sova där.

Hampton Inn & Suites Fort Myers-Colonial Blvd. får jag för $115 + tax.

Frukosten är en nackdel på alla hotell av denna karaktär. Det vet vi allt om efter att ha tillbringat 4 veckor mer eller mindre på den typen av ställen. Deras yoghurt och bagels står mig upp i halsen! :eek:

Får fundera och överlägga med resten av sällskapet men tack för din input! :)
 
Toppen