Senaste nytt

Möjlighet att sova på Tokyo Haneda Flygplats

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, Lufthansa, Thai, ANA
Kabinklass: Business och First Class
Avreseort: Ronneby
Destination: Bangkok
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 95 000 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 3 326 kr
När: November 2016
Bokad: Juli 2016


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

RNB-ARN: SAS Plus
ARN-FRA: Lufthansa C
FRA-HND: ANA F
HND-BKK: Thai F

BKK-HND: Thai C
HND-FRA: ANA F
FRA-CPH: SAS

Min första First resa! :)
Just nu är det ANA First från Frankfurt till Tokyo men detta hoppas jag kunna byta till Lufthansa First i och med FCT (som är ett av målen med resan). Tyvärr så fanns det bara Thai Business från Bangkok till Tokyo vid en tid som passade. Går ett Thai First på dagen men då landar man 22:30 och flyget till Frankfurt går 11:45. De har väl inte sov-möjligheter i loungen på Haneda? Som det ser ut nu landar jag 06:55.
 

Martin Gren

Medlem
De har väl inte sov-möjligheter i loungen på Haneda? Som det ser ut nu landar jag 06:55.

Finns ett hotell på Haneda flygplats annars. Bott där en gång tidigare och ska även bo där om ett par veckor. Smidigt om man landar på kvällen och har en flight "hyfsat" tidigt och inte vill dra iväg från flygplatsen.
 
Finns ett hotell på Haneda flygplats annars. Bott där en gång tidigare och ska även bo där om ett par veckor. Smidigt om man landar på kvällen och har en flight "hyfsat" tidigt och inte vill dra iväg från flygplatsen.

Ett alternativ i så fall. Såg att Royal Park tog ca 1250 kr/natt och såg också att de börjat med enklare cabins för ca 500 kr/natt. Kanske vore en ide att byta så att jag får testa Thai First på dagtid också (till Bangkok med Thai First är depature 00:20).
 

Johanna

Medlem
Ett alternativ i så fall. Såg att Royal Park tog ca 1250 kr/natt och såg också att de börjat med enklare cabins för ca 500 kr/natt. Kanske vore en ide att byta så att jag får testa Thai First på dagtid också (till Bangkok med Thai First är depature 00:20).
Royal ska ha något airside också men aldrig testat det.
 
De har väl inte sov-möjligheter i loungen på Haneda?
Hadde endel timer i denne loungen i mai. Ingen hvilerom. Og en ganske kjedelig lounge med lite utvalg av mat, mindre enn mange businesslounger faktisk. Restauranten åpner på kvelden for kveldsflygninger, og der er det et par ok retter. Men små porsjoner. Måtte fagforeningsmøte til før jeg kunne få en ekstra porsjon. Og "bare denne gangen". Unntak fra japansk regelryttteri der altså :) Meeen msn kunne jo bestille en annen rett da...geez altså.
 

Dr. Miles

Expert
Går ett Thai First på dagen men då landar man 22:30 och flyget till Frankfurt går 11:45. De har väl inte sov-möjligheter i loungen på Haneda? Som det ser ut nu landar jag 06:55.

Öppettider av ANA lounger på Tokyo Haneda utrikesterminal
ANA Lounge vid gate 110: 05:00-25:00
ANA Lounge vid gate 114: 06:30-13:30

Med andra ord, du kan inte stanna kvar i loungen och övernatta där.

ラウンジ詳細[国際線]|Service & Info[国際線]|ANA

Om du inte vill joxa med marktransport hit och dit, kan det vara bra idé att stanna på Royal Park Haneda.

På Royal Park Haneda Transit (det som finns på airside)

6 timmars plan kostar: 11.000 JPY för enkelrum
12 timmars plan kostar: 13.000 JPY för enkelrum
 

Timotey

Medlem
Öppettider av ANA lounger på Tokyo Haneda utrikesterminal
ANA Lounge vid gate 110: 05:00-25:00
ANA Lounge vid gate 114: 06:30-13:30

Med andra ord, du kan inte stanna kvar i loungen och övernatta där.

ラウンジ詳細[国際線]|Service & Info[国際線]|ANA

Om du inte vill joxa med marktransport hit och dit, kan det vara bra idé att stanna på Royal Park Haneda.

På Royal Park Haneda Transit (det som finns på airside)

6 timmars plan kostar: 11.000 JPY för enkelrum
12 timmars plan kostar: 13.000 JPY för enkelrum
Jag ser i länken att det är öppet till 25:00, trodde du skrivit fel först. Så min fråga när är klockan 25:00?
 
Toppen