Senaste nytt

Stockholm-Aten, 27-30 juli

Vaniljvodka

Medlem
Behöver hjälp med att hitta en billigare resa till Aten än vad jag själv lyckas med. Finns ett par varianter på nedvägen till ett bra pris, men hem är allt snordyrt.
Finns EB-poäng som jag kan använda till en bonusresa med SAS-resa dit, men inga bonusplatser på hemresan. Kan man kanske göra en Star Alliance Award av detta? Vill dock inte punga ut med mer än 30-40k poäng.

  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Aten
  3. När vill/behöver du resa ut? 27 eller 28 juli (måste vara framme i Aten senast 17.30)
  4. När vill/behöver du komma hem? Helst lör 30 juli, men sent fre 29 eller tidigt sön 31 funkar också
  5. Hur länge vill du vara borta? Max tre nätter
  6. Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
  7. I vilken kabinklass? Economy
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst med Star Alliance, men andra bolag funkar också om priset är rätt
  9. Vad är din budget? (per person) max 2500:- t/r
  10. Vad är det viktigaste för dig? Priset och restiden. Ifall bra lounge finns vid transfer så spelar restiden mindre rolll. Inga fakirflyg den 28 juli.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
Jag har 7k Topbonus-miles, 10k Emirates Skywards-miles och bra med EB-poäng ifall det skulle kunna vara till hjälp. Skulle även gärna betala hotell med miles för att komma ner i pris.

Tacksam för tips!
 

taxvalp

Medlem
Kanske inte optimalt värde, men enligt Expertflyer finns det awardplatser i business på Aegeans direktflight ATH-ARN kl 09.10 30 juli. Borde kosta 36000 poäng för en enkel.
 

nota bene

Medlem
Om du är äventyrligt lagd finns det billiga biljetter med turkish Airlines som passar ditt schema. Kostar 1482 kr med en del vettiga tider. Typ 6.15 pm 27/7 med ankomst 01.25 28/7 och retur 30/7 10.05 ankomst 18-tiden.

Billigaste andra alternativ ligger på drygt 3000 med LH group.
 

Vaniljvodka

Medlem
Om du är äventyrligt lagd finns det billiga biljetter med turkish Airlines som passar ditt schema. Kostar 1482 kr med en del vettiga tider. Typ 6.15 pm 27/7 med ankomst 01.25 28/7 och retur 30/7 10.05 ankomst 18-tiden.

Billigaste andra alternativ ligger på drygt 3000 med LH group.

Såg de där via ITA Matrix, men priserna stämmer inte när man kollar på Turkish hemsida. Går på 3500:- där.
 

Vaniljvodka

Medlem
Eurobonus hittade inte Aegean-platsen den 30 juli. Ej heller några andra awards med *A den helgen.
Jag har nu bokat en bonusplats hos SAS på direktflyget ner på torsdag morgon och hoppas att det dyker upp nån billigare hemresa de närmaste dagarna.
 
Det var rätt extrema priser den helgen.....Snacka om att det är fel reshelg.......

Det billigaste jag kunde se ATH-STO var Pegasus via Istanbul för drygt 2000:-........
 
Toppen