Senaste nytt

Business intra europa - ingen måltid pga

Lindberg

Medlem
Jag är inte direkt världsbäst på att klaga, mest för att nästan allt brukar fungera bra.
Nu till saken, jag reste i förra veckan inom europa med Lufthansa. Väl ombord kom den synnerligen trevliga kabinpersonalen och berättade att det tyvärr inte fanns någon måltid lastad till mig. Det fanns en måltid lastad för flighten, men den var tyvärr till den andra passageraren i C.

Vad tycker ni jag skall göra? Bör man klaga? Resan var på inget sätt otrevlig, men måltiden utblev givetvis.

Var bör jag vända mig i så fall? När jag gick in på LH's hemsida fann jag bara ett formulär där man enbart kunde föra in M&M-nummer (jag reggade resan till EB).
 

palmen

Moderator
När bokade du din biljett i businessclass? Bokar man sista timmarna är det inte alltid de hinner fixa mat.
Jag hade kontaktat lufthansa och klagat och frågat hur man löser detta "problem".
 

sweflyer

Medlem
M&M-nummer finns nog på formuläret så att de kan kompensera dig i poäng

Jag har aldrig själv råkat ut för detta, men hade en kollega som blev erbjuden en 10 EUR-voucher vid samma situation. Tycker det är märkligt att inte LH lyckas lösa detta problem - speciellt på FRA och MUC borde det finnas reservmat att skicka till planen vid liknande situationer. Tråkigt att detta hänt dig, men vill tyvärr förbereda dig på att du kan behöva få ta en fight för att få vettig kompensation.
 

Lindberg

Medlem
Min resa bokades en vecka i förväg, så det var lite underligt. Men jag drar iväg ett fråga till dem och ser vad de svarar.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Jag har haft problem med detta också men då är de som sagt när man bokar biljetten knappa 1-2 timmar före avgång. De flesta bolag lastar ingen mat på "outstation" där de bara vänder utan endast på basflygplatsen.

Men om de är så att du bokade 1 vecka i förväg låter de mysko, kanske va en HON-Circle ombord som bokat sent och de valde att ge honom måltiden före dig.

Bara skicka ett mail till LH Customer Care så löser sig allt ska du se, säg vad du tycker och tänker samt vad du kan tänka dig i kompensation.
 

nota bene

Medlem
Helt klart inte OK att det saknas måltid när det inte handlar om en biljett bokad några timmar innan avgång!

Jag skulle kräva antingen en ganska rejäl voucher/cash eller uppgraderingsvoucher som gäller en kabinklass oavsett bokningsklass.
 

palmen

Moderator
Om du bokat 1 vecka i förväg så är det nog som @simon_says91 säger, en HON bokade biljett sent och fick maten. Eller så har catering fallerat totalt.
Oavsett vad är det inte ok och tycker helt klart att du ska ha ersättning, jag hade nog gått på @nota bene linje
 

JohanA

Medlem
Behöver inte vara en HON, räcker med en pax graderad högre än den andra. Tex en full fare *G bokad i J rankas högre än en HON bokad i Z.
 
Toppen