Senaste nytt

Terrordåd i Nice

Award380

Medlem
Helt bedrövligt att sådant här händer och tillåts hända!

Många år sedan jag var i just Nice, men det är ett av de resmål jag brukar rekommendera de som vill ha lite av varje under sin semester.
 
D

Deleted member 4140

Guest
Oerhört tragiskt.

Det känns dock som att ett terror attentat har blivit något som sker en gång i månaden.
Hela Frankrike känns som en faro zon just nu, i alla fall de större städerna.
 

Palazzi

Medlem
Väldigt tråkigt :/

Har flera vänner på plats i Nice (vissa permanent), som turligt nog inte befann sig just där attentatet ägde rum. Tyvärr har ju terroristerna vunnit om vi ger efter (och inte bokar), men man blir ju samtidigt inget sugen på att utsätta sig för fara.

Italien ännu förskonade, men dröjer väl inte länge tills...
 

Thornado

Medlem
Det som i någon mening gör denna attack extra läskig är valet av "vapen" och att det blir så uppenbart hur omöjligt det är att stoppa någon som verkligen vill ställa till med elände.
Givetvis går det inte att ha full kontroll över skjutvapen och sprängämnen, men där kan man åtminstone göra ett försök att ha mekanismer på plats för att dels begränsa vem som får tillgång till dem, samt larma om det indikeras att "fel" personer får tillgång till dessa eller komponenter till dessa.

En lastbil däremot... De finns överallt och väldigt många kan ha legitima anledningar till att behöva använda en. Dessutom kan de med stor sannolikhet stjälas med kort varsel inför ett dåd som detta.
 

Moco

Medlem
Helt bedrövligt att sådant här händer och tillåts hända!.

Oerhört tragiskt och jag lider verkligen med Frankrike och de drabbade (handlar väl förmodligen om alla möjliga nationaliteter). Men det handlar om just det du skriver...det tillåts hända.
 
Toppen