Senaste nytt

Marriott Hong Kong SkyCity

mika

Medlem
Stannade där denna vecka. Jag tycker faktiskt att ljudisolering var inte särskillt bra, många flygplatshoteller gör det mycket bättre. Men jag sover alltid bra, inget problem för mig. Vissa saker gör dom riktigt bra: incheckning skedde in i rummet på samma sätt som i recension av David (det var Avril som levererade igen), stor och bra lounge och frukost går bra att ta i restaurang i stället av lounge (i varje fall som MR Platinum). Riktigt bra frukost där.
 

Ricci

Medlem
Tänkte bo på detta hotell (kanske tillgång till lounge) den 24-25 juli.
Dock landar jag sent från BKK kl 19:45 (med TG606) dvs är det lönt med lounge tillgång då ?
Vilken sida av hotellet är tystast (är statuslös på Marriot)?
(Nästa dag flyger jag hem med SK maskinen..)
 

David

Medlem
Tänkte bo på detta hotell (kanske tillgång till lounge) den 24-25 juli.
Dock landar jag sent från BKK kl 19:45 (med TG606) dvs är det lönt med lounge tillgång då ?
Vilken sida av hotellet är tystast (är statuslös på Marriot)?
(Nästa dag flyger jag hem med SK maskinen..)

Loungens happy hour stänger kl 20 om jag inte minns helt fel. Sen finns det bara kaffe och alkoholfritt förutom möjlighet att beställa från room-service-menyn såklart.

Har bara sovit dåligt en natt när jag bott där, av fjorton. Förvisso första gången jag bodde längst söderut men jag tror inte att det var läget på rummet utan ett allmänt rubbat tillstånd efter flygningar kors och tvärs. Jag har dock alltid fått Ocean view, dvs åt syd-ost. Fråga vid incheckning vetja. :)
 

JacobGBG

Medlem
Min situation: 22h transfer på HKG (in på TG C, ut på SK C till ARN) med fru och 18 månaders tjej. Anländer till HKG runt lunch. Har ej Marriott status länger (bittert).

Alternativ 1: Bo på Sky city, pendla in/tillbaka till HKG för sight seeing och middag.
Alternativ 2: Ta ett centralt hotell och åka ut tidigt till flygplatsen dagen efter.

Vilket känns bäst för någon som aldrig varit i Hong Kong?
 
Toppen